رئیس بانک مرکزی اروپا در آستانه انتخابات یونان تاکید کرد ، این بانک برای کمک به بانکهای بحران زده اروپایی آماده است و به سیاست های انبساطی خود ادامه می دهد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه اینترنتی تلگراف ؛ ماریو دراگی تصریح کرد : بانکهای اروپایی نباید نگران نتایج انتخابات یونان باشند و بانک مرکزی اروپا برای اعطای کمکهای مالی به بانکهای اروپا آمادگی کامل دارد .

انتخابات 17 ژوئن یونان در حالی قرار است برگزار شود که سرمایه گذاران بین المللی و کارشناسان اقتصادی به شدت نگران خروج یونان از منطقه یورو و تاثیرات منفی این مساله هستند .

بر اساس این گزارش ، بانک مرکزی اروپا طی ماههای اخیر بیش از یک تریلیون یورو نقدینگی به سیستم بانکی اروپا تزریق کرده است . بر این اساس دراگی افزود بانک مرکزی اروپا برای کمک به هر بانکی که با مشکل روبرو شود آماده است و به سیاستهای انبساطی خود ادامه خواهد داد .

وی گفت : نگرانی نسبت به خروج یونان از منطقه یورو تاثیر منفی زیادی بر اعتماد سرمایه گذاران و بازارهای مالی بین المللی داشته است . رهبران گروه بیست قرار است در نشست روز دوشنبه در مکزیک در خصوص بحران مالی و بدهی منطقه یورو مذاکره و رایزنی کنند .

منابع آگاه نیز اعلام کردند ، قرار است در حاشیه نشست رهبران گروه بیست در مکزیک وزرای دارایی هفت کشور صنعتی و بزرگ جهان تازه ترین تحولات منطقه یورو را بررسی کنند .

به اعتقاد  کارشناسان اقتصادی یونان هم اکنون بر لبه تیغ حرکت می کند و نتایج انتخابات روز یکشنبه تاثیر زیادی در سرنوشت مردم این کشور خواهد داشت . خروج احتمالی یونان از منطقه یورو موجب کاهش شدید ارزش یورو در بازارهای بین المللی و گسترش این بحران به ایتالیا و اسپانیا و فرانسه خواهد شد . نرخ بهره اوراق قرضه اسپانیا به بیش از 7 درصد رسیده است که این مساله از سال 1999 میلادی بی سابقه است .

آندرس بورگ وزیر دارایی سوئد نیز هشدار داد : وضعیت اقتصادی و مالی اروپا به شدت بحرانی است . تشدید بحران مالی و بدهی منطقه یورو در حالی است که آنجلا مرکل صدر اعظم آلمان در تازه ترین اظهارات خود به شدت از سیاستهای اقتصادی فرانسیس اولاند فرانسوی انتقاد کرده است . مرکل تاکید کرد اروپا باید در خصوص اختلافات فرانسه و آلمان بر سر سیاستهای اقتصادی مذاکره کند . وی افزود اولاند در حالی خواستار اتحاد و همبستگی اروپا است که با پیشنهاد آلمان برای نظارت بر بودجه کشورهای عضو یورو مخالفت می کند .

کارشناسان اقتصادی به شدت نگران تکرار تجربه تلخ بحران مالی 2008 آمریکا در اتحادیه اروپا هستند . دراگی نیز گفت در شرایط کنونی هیچ کشوری در منطقه یورو با خطر افزایش تورم روبرو نیست و به همین علت بانک مرکزی اروپا به سیاستهای انبساطی خود ادامه خواهد داد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار