عضو مركزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان موتلفه اسلامی كه در 26 خرداد سال 1344 شربت شهادت نوشیدند، گفت: این شهیدان پیشتاز فداكاری و از خود گذشتگی برای آرامش ملت دین باور و آزادی خواه ایران بودند.

 
به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران یاسوج ، ' ستار هدایتخواه' در یادواره شهدای موتلفه در مسجد شهیدان گچساران، افزود: اگر امروز ملت ایران با آرامش خاطر و امنیت كامل در حال ترقی و پیشرفت در زمینه های مختلف هستند، حاصل فداكاری و روحیه شهادت طلبی شهیدان است و شهدای موتلفه در این زمینه پیشگام بودند.
وی بیان كرد: در دورانی كه كسی جرأت نفس كشیدن را نداشت شهیدان صادق امانی، محمد بخارایی، رضا صفار هرندی و مرتضی نیك نژاد برای دفاع از نظام و امام به میدان آمدند.
هدایتخواه با اشاره به اینكه لزوم تقویت بنیانهای فكری و اعتقادی از جمله یكی از درس های است كه شهدای موتلفه به نسل امرزوی آموختند، اظهار داشت: امروز جنگ یك جنگ نرم است و همه كسانی كه می خواهند در این حركت نقشی داشته باشند، باید بنیانهای فكری خود را قوی كنند.
نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس هفتم و هشتم شورای اسلامی ابراز داشت: لزوم تبعیت از روحانیت و مرجعیت، لزوم اعتلاف و انسجام نیروهای ولایی، داشتن حجت شرعی برای هر تصمیم و موضعی كه میخواهیم بگیریم و شجاعت و روحیه شهادت طلبی از جمله دیگر درس های است كه شهدای موتلفه به نسل امروزی اموختند.
هدایتخواه افزود: امام خمینی (ره) همیشه به دنبال وحدت در بین نیروها بودند و در همان ابتدا خطاب به اعضای موتلفه فرمودند كه به دنبال عضوگیری نباشید، بلكه به دنبال برادر یابی باشید.
سخنگوی كمیسیون فرهنگی مجلس هفتم و هشتم شورای اسلامی با اشاره به چگونگی شكل گیری هسته اولیه حزب موتلفه، گفت: در ابتدا سه هیات مسجد امین الدوله،هیئت مسجد شیخ علی و هیئت اصفهانیان اسكلت و هسته اولیه این حزب را تشكیل می دادند و زمانیكه به محضر امام (ره) شرفیاب شدند، امام خطاب به آنها فرمود كه هر سه گروه شما عقائد و اهداف مشترك دارید، بروید و با هم كار كنید و یكی باشید. /س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.