ارتقاي كيفيت آثار شركت كننده در جشنواره فيلم‌هاي ويدئويي برتر از اولويت ميزان هزينه‌هاي معرفي براي اين جشنواره است.

محمدرضا عباسيان، دبير نخستين جشنواره فيلم‌هاي ويدئويي در گفتگو با خبرنگار حوزه سينما باشگاه خبرنگاران گفت:بيش از 700 فيلم ويدئويي و تلويزيوني ايراني درخواست شركت در بخش‌هاي مختلف مسابقه در نخستين دوره جشنواره فيلم‌هاي ويدئويي را ارائه داده‌اند،كه اين فيلمها طي روزهاي گذشته مورد ارزيابي داوران قرار گرفت.
دبير جشنواره همچنين در پاسخ به اينكه چقدر هزينه براي برپايي جشنواره شده است،افزود: ما يك تعداد جشنواره مرجع در كشور داريم كه در حوزه خود تخصصي هستند به طور مثال جشنواره‌ فيلم‌هاي فجر در حوزه سينما هستند كه به طور تخصصي عمل مي‌كنند.
عباسيان تصريح كرد:‌در كنار تمامي اين جشنواره،اهميت توليد فيلم‌هاي تلويزيوني و ويدئويي به اندازه‌اي بود كه جشنواره‌اي مستقل برايش تربيت داده شود كه متاسفانه شاهد غفلت برگزاري اين جشنواره در سالهاي گذشته بوديم.
وي همچنين به هدف از برپايي جشنواره اشاره كرد و گفت:هدف از برپايي جشنواره فيلم‌هاي ويدئويي فقط جشن نيست كه ارزيابي كيفيت آثار برايمان بسيار حائز اهميت است.
دبير جشنواره به برپايي جشنواره با حداكثر هزينه ها اشاره كرد و گفت: هر هزينه‌اي كه براي برگزاري جشنواره شود در مقايسه با ارزش و تاثير مثبتي كه اين جشنواره براي هر چه بهتر نشدن آثار مي‌گذارد ناچيز است اما ما نهايت تلاشمان را مي‌كنيم تا با حداقل هزينه‌ها جشنواره را برپا كنيم.
وي تصريح كرد: با احترام به فرمايش مقام معظم رهبري كه فرمودند؛ امسال سال توليد مالي است ما نيز كيف‌هايي را براي اصحاب رسانه‌ي شركت كننده در جشنواره در نظر گرفته‌آيم كه از توليد كنندگان داخلي كشورمان خواستيم تا كيف‌ها را توليد كنند.
دبير جشنواره همچنين در پاسخ به اينكه برخي منتقدان اصرار دارند كه فيلم‌هاي ويدئويي بايد در جشنواره فيلم فجر به نمايش درآيند،بيان كرد:گويا اين افراد از جايگاه فيلم‌هاي ويدئويي آگاه نيستند،فيلم‌هاي ويدئويي يك بخش جنبي در جشنواره فيلم فجر بود كه نياز به مستقل شدن داشت،زيرا امروز فيلم‌هاي ويدئويي نقش مهمي را در سينماي دنيا بازي مي‌كنند.
عباسيان ادامه داد:دليلي كه شوراي سياست‌گذاري سي‌امين دوره جشنواره فيلم فجر براي مستقل كردن بخش ويدئويي از جشنواره داشت به خاطر اهميت فيلم‌هاي ويدئويي بود.
دبير جشنواره تصريح كرد:تمام تلاشمان از برپايي جشنواره‌اي مستقل براي فيلم‌هاي ويدئويي افزايش سطح كيفي فيلم‌هاي ويدئويي است كه مهمترين تمهيد از سوي فيلمسازان اين است كه خود را ملزم مي‌دانند كه به خاطر جوايز و ارزيابي،خلاقيت به خرج دهند و به طور جدي به فيلم‌هاي  ويدئويي و آثار نگاه كنند./ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار