معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: کارفرهنگی با استفاده از توان نیروهای فرهنگی تحقق پیدا می کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبريز، پرویز آژیده  در جلسه مشترک کارگروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی و شورای هماهنگی مبارزه با قاچاق كالا وارز و مبارزه بامواد مخدر در هشترود، با بيان اين مطلب گفت: كارگروه هاي تخصصي بايد رصد كننده مسايل فرهنگي و اجتماعي بوده و دراين زمينه تلاش كنند با استفاده از نيروهاي فرهنگي كارهاي معني دار انجام دهند، چرا كه كار فرهنگي در كنار ساير مسايل با استفاده از توان و تفكراسلامي نيروهاي فرهنگي تحقق پيدا كرده وبه نتيجه دلخواه مي رسد.

وی افزود: براي حركت تيمي در كار فرهنگي وحدت و همدلي ضروری است؛ البته در کنار آن اعتبار و بودجه نیز لازم است كه اين اعتبار، به همراه ماموريت هاي فرهنگي در تمامي دستگاهاي دولتي پيش بيني شده است.

 آژیده در ادامه با اشاره به نيازهاي جوانان خاطر نشان کرد: هم مردم و هم دولت بايد تلاش كنند تا نيازهاي عديده اين قشر از جامعه حل و فصل گردد که یکی از مهم ترین راه های آن، آشنا کردن نسل جوان با محافل قرآنی و مراكزی است که دستور اسلام در آن جاری می شود.

وی با بيان اين كه دشمن از تفکر شهادت طلبانه ملت ایران هراس دارد، به حركت هميشه مغرضانه دشمنان اسلام اشاره كرد و گفت: دشمنان اسلام هميشه در صدد ضربه زدن به اسلام و قرآن هستند وهزينه زيادي نيز برای اين كار خرج مي كنند که در مقابل ما نيز بايد بودجه فرهنگي را بالا ببريم تا بتوانيم در مقابل توطئه هاي آنان بايستيم.

فرماندار هشترود هم در اين جلسه با تشريح فعاليتهاي كارگروه هاي تخصصي از عملكرد اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي انتقاد كرد و خواستار تقويت هرچه بيشتر حوزه علمیه و اداره تبليغات اسلامي شد.

نجاري همچنين خواستار فعاليت بيشتر شوراي فرعي مبارزه با مواد مخدر جهت آگاه سازي مردم بخصوص جوانان و فراهم آوردن زمينه درمان معتادان و ايجاد كمپ بازپروري براي آنان شد.

وي همچنین با انتقاد از نظم و انضباط اجتماعي حاكم در شهر خواستار پشتيباني از شهرداري و فعال سازي پاسگاه انتظامي مراغه - هشترود جهت كنترل و جلوگيري از تردد قاچاقچيان شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همچنين در جمع اعضاي انجمن پيشگامان پيشرفت شهرهشترود حضور يافته و پس از استماع مشكلات آنان در سخناني در رابطه با توسعه و پيشرفت منطقه و عزم و اراده برخي از افراد براي خدمت رساني خير خواهانه، راهنمایي هاي لازم را در جهت پيشرفت اين انجمن ارایه کرد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.