معاون اشتغال وخودکفایی کمیته امدادامام خمینی (ره)کشورگفت :خوزستان از بین دستگاه های متوالی اشتغال در کشور مقام اول را به خود اختصاص داد.

دکترمحمد امید درگفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان بابیان این مطلب گفت:کمیته امداد در سال1390موفق شد دراستان خوزستان در عرصه ایجاد اشتغال فعالیتهای بسیار خوب وگسترده ایی داشته باشد وبیش از 2برابراز ظرفیت که برای آن تعریف شده واستانداربه آن سهمیه داداست حرکت کندوهمین باعث این شد که استان خوزستان در سال 1390از طریق سایت رصد نیزبه ایجاد15هزار فرصت شغلی در استان اجرایی کند.

معاون اشتغال وخودکفایی کمیته امدادامام خمینی (ره)کشورتصریح کرد: تعهد ما بیش از 6هزار500فرصت شغلی بوده است که توانستیم این گام را به خوبی برداریم وامیداواریم در سال1391 که سال تولیدملیست حرکت گسترده ایی در عرصه اشتغال  داشته باشیم .

وی افزود: مانیز به دولت وشورای عالی اشتغال نیز پیشنهادایجاد 500هزارشغل را داده ایم که اگر منابع اعتباری در اختیار کمیته امدادقرار بگیرد این ظرفیت درکمیته امداد نهفته می باشد ومیتواند اجراکندوسال گذشته نیز 300هزارفرصت شغلی تعهد داده بودیم که توانسیم انجام بدهیم.

وی اظهارداشت:دولت ومجلس محبتی که به کمیته امداد امام خمینی(ره) داشتند20 درصد از منابع قرض الحسنه بانکها را به اشتغال کمیته امداد اختصاص دادنداین مبلغ ،مبلغی خوب است اگر وصول شودمیتواند در استانها تحرک بسیارگسترده ایی در ایجاداشتغال ایجاد نماید.

امید بیان داشت: درشورای اشتغال سال1391مانیز تعهدرا پذیرفته ایم که کمیته امداد موظف است به طرح ایجاد اشتغالهای خرد در روستاهای کوچک وشهرهای زیر20 هزارنفرکه مانیز منتظر منابع اعتباری می باشیم.

معاون اشتغال وخود کفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشورخاطرنشان کرد:این باعث  می شود که فصل جدیدی در کار ایجاد گردد.

وی گفت: سهمیه کمیته امداد درمجموع اشتغال کشور متفاوت با اشتغال در بخش های دیگر می باشد زیرا ما درسه بعد کارانگیزی،مشاغل خانگی وخودکفایی ایجادشغل می کنیم ودرمجموعه مانیز20درصد از اشتغال کشور را درسال گذشته دراختیار داشته ایم.

دکتر محمد امید اظهارداشت: مجموعه دولت وشورای عالی اشتغال معتقدند که ظرفیت کمیته امداد برای ایجاد اشتغال نیز می تواند بیشتر ازاین باشدو مانیز سهمیه هر استان را به نسبت سهم تعداد مددجو در ظرفیت مددجوی کشور در نظرگرفته ایم واستانهایی که تلاش بیشتری داشته باشند با آنها همکاری بیشتر خواهیم کرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.