استاندارآذربایجانشرقی با انتقاد از ترویج تفکر پشت میز نشینی در بین جوانان تاکید کرد: چنین نگرشی باید اصلاح شود چرا که تداوم آن، راه به جایی نخواهد برد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبريز، بیگی در جریان سفر به شهرستان بناب در حضور خانواده های شهدا و ایثارگران این شهرستان، با بیان اینکه برخی جوانان، حاضر به رویارویی با واقعیت ها و سازگاری با شرایط جدید ایجاد فرصت های شغلی در جامعه نیستند گفت: متاسفانه  مطالبات غيرمتعارف جوانان باعث شده است که همچنان برخی سربار خانواده باشند.

استاندار آذربايجان شرقي با اشاره به قرارگیری ایران در آستانه تحول بزرگ اقتصادی و توسعه جهشی در این حوزه گفت: نگرش آحاد مختلف مردم، به ویژه جوانان باید نسبت به موضوع اشتغال تغییر یابد.

وی با اشاره به عدم همخوانی و تناسب تحصیلات دانشگاهی با نیاز بازار کار، و نیز عدم توانایی های مهارتی لازم از سوی فارغ التحصیلان گفت: مراکز فنی و حرفه ای با هدف آموزش مهارت و ایجاد زمینه های اشتغال سرمایه گذاری شده است و جوانان می توانند از ظرفیتهای آن برای ارتقای مهارتی خود استفاده کنند.

علیرضابیگی سهم خانواده های شهدا در تغییر الگوی نگرش نسبت به اشتغال زایی در جامعه را تعیین کننده دانست و یادآور شد: خانواده های شهدا نقطه امید ملت ایران هستند و نوع حرکت آنها الگویی برای سایر اقشار جامعه محسوب می شود.

علیرضا بیگی یادآور شد: زمانی می توان، از فرصتهای موجود استفاده کرد که نوع نگرش به موضوع اشتغال در جامعه تغییر یابد چرا که در سایه ی آن، تحول و توسعه ی اقتصادی میسر خواهد شد.‎/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.