نامه سرگشاده 4 تشکل دانشجویی بزرگ کشور خطاب به مردم و نخبگان مصری

4 تشکل دانشجویی بزرگ کشور خطاب به مردم و نخبگان مصری نامه اي سرگشاده نوشتند.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، اتحادیه انجمن های اسلامی دانشجویان مستقل، سازمان بسیج دانشجویی، اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان و جنبش عدالتخواه دانشجویی در نامه‌ای مشترک خطاب به مردم و نخبگان مصری نکاتی را درباره انتخابات دور دوم ریاست جمهوری این کشور عنوان کردند.

متن این نامه به شرح ذیل است:

بسم الله الواحد القهار

اَراكَ عَصِيَّ الدَّمعِ شيُمتُك الصبر/ اَما لِلهوى نهىٌ عليك و لا امرٌ

***

بَلى اَنَا مُشتاقٌ و عِندِىَ لَوعةٌ/ ولكنَّ مِثلى لايُذاعُ لهُ سِرٌّ

برادران و خواهران مسلمان مصری

سلام گرم و صمیمانه ما دانشجویان مسلمان دانشگاه های ایران را پذیرا باشید.

در این برهه از زمان که جهان دگرگون شده و آبستن وقایع بزرگی به دست مسلمانان بیدار و انقلابی در سراسر جهان است، می طلبد که هوشیاری لازم برای تامین امنیت حرکت جهانی امت اسلام حفظ شده و از تمام موانع و انحرافات احتمالی پیشگیری به عمل آید.

سالها پیش و در اوج اقتدار و سلطه گری ایالات متحده آمریکا پدران و مادران ما جوانان ایرانی، با فریاد الله اکبر به پا خاستند، کاخ طاغوت را در هم شکستند و نوکر آمریکا در کشورشان را که همچون پاسبانی وحشی دندان برگلوی ملت ایران نهاده بود، سرنگون کردند. آنها در آن زمان برای رسیدن به این هدف والای خود هدایت های پیر فرزانه و رهبر حکیم و فقیه خود حضرت امام خمینی (ره) را مطاع دانستند، بدون وقفه به حرکت ریشه دار، سنگین و پرشتاب خود ادامه دادند و بی درنگ سدهای پیش روی خود را یکی پس از دیگری ویران نمودند.

آنها از رهبرشان آموخته بودند که « سُنَّةَاللَّهِالَّتِیقَدْخَلَتْمِنْقَبْلُوَلَنْتَجِدَلِسُنَّةِاللَّهِتَبْدِیلا». چنان که حق پیروز شد و خون توانست ضرب شمشیر را دفع کند.

برادران و خواهران آزادی خواه و استقلال طلب

شما با تحمل رنج ها و مشقت های فراوان توانستید کاخ طاغوت مبارک خائن و خاندانش را درهم بشکنید و پایه های آزادی و عدالت را درکشور خود ایجاد نمایید. اما بدانید ریشه کنی طاغوت به استمرار انقلاب و حضور در صحنه است. بدانید که ملت ایران که خاندان پلوی را ساقط کرد می دانست که این تنها گام اول است و برای استقلال باید هوشیار بود و صحنه را خالی نکرد. چنان که سی و سه سال تمام است مبارزه ی رو در روی اسلام کفر در میادین مختلف و به اشکال گوناگون هر روز سنگین تر از دیروز در ایران و اطراف آن ادامه داشته و دارد.

ملت ایران پس از انقلاب هشت سال در داخل و خارج کشور با تمام دنیا جنگید. ما با آمریکا جنگیدیم با انگلیس جنگیدیم با اسرائیل جنگیدیم با فرانسه با آلمان و ... جنگیدیم، هزینه دادیم ، شهید دادیم ولی میدان را خالی نکردیم. و این درخت تلاش و ممراست اکنون به بار نشسته است و شاهدیم که جبهه اسلام و میدان نبرد حق و عدالت با استکبار به سرتاسر دنیا از عراق تا مصر و تا آمریکای لاتین و حتی خیابانهای ایالات متحده کشیده شده و هرگونه راه فرار را بر ظالمان و مستکبران بسته است.

البته بايد تأكيد كنیم كه خطر هست، ولى راه مصونيت از آن نيز هست. توجه به خطر نبايد ملتها را بترساند. شما باید استوار و محکم بایستید و همواره در صحنه باشید ، بگذاريد دشمنانتان از شما بترسند و بدانيد كه : «انّ كيد الشّيطان كان ضعيفا».خداوند درباره‌ى گروهى از مجاهدان صدر اسلام ميفرمايد: «الّذين قال لهم النّاس انّ النّاس قد جمعوا لكم فاخشوهم فزادهم ايماناً و قالوا حسبنا اللَّه و نعم الوكيل. فانقلبوا بنعمة من اللَّه و فضل لّم يمسسهم سوء و اتّبعوا رضوان اللَّه و اللَّه ذو فضل عظيم».

ملت غیور مصر

بدانید که ایالات متحده آمریکا شیطان بزرگ است و شواهد و قرائن حاکی از آن است که دست این شیطان کثیف این بار از آستین شورای نظامی در مصر بیرون آمده و آماده خفه کردن فریاد شما مردم مسلمان است. بیایید و ببینید که طی چندین ماه گذشته چه اقداماتی از سوی این گروه صورت گرفته است.اقدامات این افراد قلدرمآب را تحلیل کنید. آنها را بشناسید و ببینید که چه کرده اند.

چه شد نتیجه دادگاه مبارک؟ چه شد نتیجه پرونده شترسوارانی که جوانان شما را در خیابان ها سلاخی کردند؟چه شد قانون اساسی؟ کجاست پالمان شکل گرفته بر اساس آرای شما؟ تکلیف پیمان کمپ دیوید چه شد؟؟!!

مردم هوشیار مصر

آیا غیر از این است که رفتار این گروه نظامی، نشان ازدين‌ستيز بودن آنها و سرسپردگى و دست‌نشانده بودن آنها توسط غرب (آمريكا، انگليس و ...) است. آیا غیر از این است که آنها همچون مبارک به فلسطين خیانت کرده اند. آیا جز این است که در راه تبعيض وبى‌عدالتىوفقدانآزادىقانونىوپاسخگوئىقانونى قدم برداشته اند.

عزیزان، برادران و خواهران مسلمان، مواظب این امانت بزرگ باشید زیرا امروز شما وارثان خون هزاران شهيد و ده‌ها هزار زندان‌كشيدگان و تبعيدديدگان و شكنجه‌شدگان و مجاهدان و مبارزانى هستيد كه ظرف دهه‌هاى متوالى براى چنين روزها و پيروزى‌هائى فداكارى كردند

مردم مصر به هوش باشید که انقلابتان، خون ها و زحمتتان توسط عده ای زورگو به غارت نرود. مراقب باشید که پیکر انقلابتان پیش از رشد و برومندی، دفن نشده و فریاد هیات من الذله شما ساکت نشود.

و اما کلام آخر

نخبگان مصری، دانشجویان، دانشگاهیان

بى‌شك غرب ميكوشد انقلابتان را تبديل به ضد انقلاب كرده و نهايتاً با بازسازى رژيم قديمى به شيوه‌ى جديد و تخليه‌ى احساسات توده‌ها و جابه‌جائى اصول و فروع و تغيير مهره‌هاى خود و اصلاحات صورى و تصنعى و ظاهرسازى دموكراتيك، دوباره براى ده‌ها سال ديگر سيطره‌ى خود را بر شما حفظ كند.پس هوشیار باشید.

غرور و نيز ساده‌انگارى، دو آفت بزرگ پس از نخستين پيروزى‌هايند. شما مسئول‌ترين افراد در عرصه‌ى نظام‌سازى، حفظ دستاوردهاى مردم و حل مشكلات جنبش هستيد. قدرتهاى ضربه خورده‌ى جهان و منطقه، بى‌شك در افكار شيطانى به سر ميبرند؛ از فكر حذف و انتقام، تا طرح فريب دادن و متزلزل كردن و ترساندن و به طمع انداختن شما و سپس به نابود كردن انقلاب و پديد آوردن اوضاع - و العياذ باللّه - بدتر از گذشته مى‌انديشند. تصميمات، مواضع و اقدامات شما، ابعاد تاريخى خواهد يافت و اين دوره، «شب قدر» تاريخ كشور شماست.

به غرب اعتماد نکنید. همچنين از آنان نترسيد. آنان پوشالى‌اند و بسرعت ضعيف‌تر نيز شده‌اند. حاكميت آنان بر جهان اسلام، صرفاً محصول ترس و جهل مادر 150 سالگذشتهبودهاست. بهآناناميدنبنديدوازآنانحسابنبريد. تنهابهخداىمتعالاعتمادكنيدوفقطمردمخودراباور كنيد. آنان در عراق شكست خوردند و با دستهاى خالى خارج شدند؛ در افغانستان چيزى به دست نياورده‌اند؛ در لبنان از حزب‌اللّه، و در غزه از حماس شكست خوردند هيچ چيز طبق برنامه‌ى آنان پيش نرفته است، بت غرب نيز چون بت كمونيزم شكست و ترس ملتها ريخت. مراقب آينده باشيد كه شما را نترسانند.

مراقب بازى‌هاى آنها باشيد. وارد بازى متحدان غرب در ميان اعراب نشويد، كه در آينده از اين بازى‌ها سالم بيرون نخواهيد آمد.

/ش3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار