رييس کميسيون امنيت ملي مجلس گفت: نمايندگان مردم در پارلمان در نخستين جلسه خود پس تعطيلات درباره اقدام غير ديپلماتيک عربستان تصميمات جدي اتخاذ خواهند کرد.

علاء الدين بروجردي نماينده مردم بروجرد در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران در واکنش به اعدام چند تن از اتباع ايراني در عربستان گفت: اقدام دولت عربستان سعودي در خصوص اتباع ايراني برخلاف موازين کنوانسيون وين صورت گرفته و با اقدام قاطعانه وزارت خارجه مجلس شوراي اسلامي روبرو خواهد شد.

وي در ادامه با بيان اينكه اقدامات جدي و قاطع جمهوري اسلامي ايران نسبت به عربستان به دليل تخطي اين کشور از قوانين بين المللي است، افزود:‌ اين مسئله براي نمايندگان ملت از حساسيت ويژه‌اي برخوردار بوده و قطعا در مجلس به طور جد پيگيري خواهد شد.

رييس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس خاطرنشان کرد: اولين جلسه پس از تعطيلات مجلس به اقدام غير ديپلماتيک عربستان رسيدگي خواهد شد و قطعا با رأي مخالف نمايندگان ملت عليه عربستان رو به رو خواهيم شد.

گفتني است 25 ايراني سرنشين يك لنج ماهيگيري حدود شش سال پيش در هفتاد مايلي سواحل عربستان سعودي دستگير و به جرم جاسوسي و قاچاق مواد مخدر متهم شدند كه خبر اعدام تعدادي از اين زندانيان ايراني تاييد شده و وزارت امور خارجه در اعتراض به اين موضوع كاردار عربستان در ايران را احضار كرده است.
/س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار