کارگردان نمایش"شب روی سنگ فرش خیس" گفت:تفکیکی بین بازیگری در مدیوم های مختلف قائل نیستم،اما استفاده ابزاری از بازیگران سینما نوعی توهین به بازیگری و گروه اجرایی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ هادی مرزبان که این روزها مشغول تمرین این نمایش در تماشاخانه شماره یک ایرانشهر است،در گفتگو با روابط عمومی وامور بین الملل این مجموعه،گفت:اگر در نمایشی نیاز به حضور یک بازیگری داشته باشم که در سینما نیز فعالیت دارد بی شک از حضور او استفاده می کنم، همانطور که در این اثر نیز از توانمندترین بازیگران حال حاضر تئاتر سینما و تلویزیون استفاده کرده ام. اما با احترام به تمامی دوستانم در سینما باید بگویم، برای فروختن بلیط های یک اثر نمایشی و داشتن یک گیشه مطلوب نباید از بازیگران چهره سینمایی آن هم تنها به واسطه داشتن چهره عامه پسند استفاده ابزاری کرد، زیرا این امر نوعی توهین به حرفه بازیگری و گروه اجرایی است.
این کارگردان ادامه داد: نمایش یاد شده با حضور چنین بازیگران توانمندی، یک تئاتر واقعی است و اگر این نمایش را در سن پطرزبورگ نیز اجرا کنم، تماشاگران به تماشای آن خواهند نشست.
مرزبان در ارتباط با اجرای این اثر در مجموعه تماشاخانه ایرانشهر بیان کرد: سالن های تئاتر تازه تاسیس، تنها برای اجرای گروه های جوان ساخته نشده، بلکه پیشکسوتان نیز به دلیل شرایط مناسب موجود در این فضاها، خواستار فعالیت در این مجموعه ها هستند.
وی افزود: در طول چهارده فعالیت حرفه ای در زمینه تئاتر، همواره سعی داشتم ناب ترین آثار نمایشی را در سالن های تئاتری به روی صحنه ببرم و برای نیل به این هدف از هیچ کوششی دریغ نکردم.
مرزبان که پیش تر قرار بود نمایش" تانگو با تخم مرغ داغ" را اجرا کند در ارتباط با جایگزینی این اثر با نمایش " شب روی سنگ فرش خیس" بیان کرد: نمایش" تانگو با تخم مرغ داغ"  را به دلیل اعمال تغییراتی که در متن ایجاد شد کنار گذاشتم و متن دیگری از استاد اکبر رادی را انتخاب کردم زیرا متن"شب روی..." پیشتر تصویب شده بود.
مرزبان که سیزده سال پیش این نمایش را در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر اجرا کرده در ارتباط با اجرای مجدد این اثر با حضور بازیگران سابق این نمایش گفت: این چهاردهمین نمایشی است که از استاد اکبر رادی اجرا می کنم، در این نمایش اکثر بازیگران سابق این نمایش حضور دارند و در این بین تنها بهزاد فراهانی، بهرام ابراهیمی و ایوب آقا خانی جایگزین جمشید مشایخی، فرهاد آئیش و ایرج راد شدند.
این کارگردان در ارتباط با تغییرات در شیوه اجرایی این اثر نیز اکید کرد: هنرمند با اثر خود بازتاب عینی فضای جامعه است. مسئله فقر و بی عدالتی همواره یکی از دغدغه های من بوده و هست و به همین دلیل متن" شب روی سنگ فرش خیس" را برای اجرا آماده کردم تا با ارائه آن گوشه ای دغدغه های اجتماعی را بیان کنم.
وی در پایان یادآور شد:سیزده سال پیش جامعه ما یک جامعه دیگری بود و از آنجا که در طول این سال ها همه چیز از جمله خود ما دچار تغیییراتی شده ایم، تغییراتی را در شیوه اجرای این اثر لحاظ کردیم تا بتوانیم به نوعی بازتاب بهتری از جامعه را ارائه کنیم.
گفتنی است، نمایش"شب روی سنگ فرش خیس" با کارگردانی هادی مرزبان، از نیمه نخست تیرماه سال جاری، در سالن شماره یک مجموعه تماشاخانه ایرانشهر بروی صحنه می رود./ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار