سیاستمداران بلژیکی و انگلیسی از صدراعظم آلمان به دلیل مشکلات موجود در منطقه یورو و سیاستهای نادرست در مدیریت این بحران به شدت انتقاد کردند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگزاري آلمان ،مقامات اروپایی در حاشیه نشست گروه 20  و با نزدیک شدن زمان برگزاری انتخابات پارلمانی یونان که می تواند تاثیر مهمی در آینده منطقه یورو داشته باشند، به شدت از عملکرد انگلا مرکل صدراعظم آلمان در مدیریت این بحران انتقاد کردند.

بر اساس این گزارش، گای فرهوفشتات  نخست وزیر پیشین بلژیک  گفت:هر روز این مشخص می‌شود که بحران اقتصادی نه‌ تنها در یونان، پرتغال و اسپانیا تسری داشته بلکه در قلب کشورهایی نفوذ کرده است که برای سیاست اروپا تصمیم‌گیری می‌کنند.» وی بدون اینکه به نام مرکل اشاره کند از اقداماتی نام برد که در سالهای گذشته به وخامت اوضاع منجر شده‌اند.

فرهوفشتات که از 1999 تا 2008 نخست وزیر بلژیک بود و هم اکنون رئیس فراکسیون لیبرال‌ها در پارلمان اروپاست با هشدار ر باره گسترش بحران مالی در تمام اروپا افزود: ما هیچ اقدام قابل توجهی که برای جلوگیری از گسترش بحران یورو صورت گرفته باشد ندیده‌ایم و رویکردی که با نام دیوار آتش شناخته می‌شود نیز برای حمایت از یورو به کار گرفته نشده است.

جرج اوزبورن وزیر دارایی انگلیس دیگر منتقد سیاست‌های اقتصادی مرکل بود. وی به شبکه خبری سی‌بی‌اس آمریکا گفت: این تقریبا روشن است که منطقه یورو در وضعیتی قرار ندارد که بتواند مشکلات را حل کند و اوضاع بدتر می‌شود.

فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه  نیز در دیدار با ماریو مونتی  نخست‌وزیر ایتالیا ضمن ارائه طرح رشد اقتصادی اروپا از طریق سرمایه‌گذاری، طرح ریاضت اقتصادی مرکل به منظور حل بحران بدهی‌ها را مورد انتقاد قرارداد.

صدراعظم آلمان می‌کوشد تا با صرفه‌جویی و پیگیری سیاست ریاضت اقتصادی وضعیت آشفته اقتصادی را ساماندهی کند که مخالفت هایی را به دنبال داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار