رئيس جمهور در ديدار خانواده هاي شهداي مصري:

راه حل همه مشكلات خشك شدن ريشه صهيونيست ها و آمريكا است

رئيس‌جمهور با بيان اينكه امروز ملت مصر پيشگام حركت عمومي ملت‌ها در مسير مطالبه آزادي و عدالت است گفت: ملت ايران تا آخر اين راه پشتيبان ملت مصر بوده و در كنار آنها براي تحقق اين اهداف تلاش خواهد كرد.


به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران؛ محمود احمدي‌نژاد ظهر امروز در ديدار خانواده‌هاي جمعي از شهيدان مصري، ريشه مشكلات مبتلا به ملت‌هاي منطقه را حضور و سلطه مستكبران بويژه رژيم صهيونيستي در دل منطقه ذكر كرد و گفت: از زماني كه پاي رژيم صهيونيستي به اين منطقه باز شده، ملت‌ها ديگر طعم عزت و كرامت را نچشيده‌اند و اگر ريشه سلطه صهيونيست‌ها، آمريكا و متحدانش در منطقه خشكيده شود، يقيناً همه مشكلات مرتفع خواهد شد.

رئيس‌جمهور با اشاره به اينكه در حال حاضر بيش از 1500 ميليارد دلار از ثروت‌هاي كشورهاي نفت‌خيز مسلمان منطقه در حساب‌ بانك‌هاي كشورهاي غربي است، افزود: آمريكا و هم‌پيمانانش از اين پول براي پيشرفت و رفع مشكلات اقتصادي خودشان استفاده مي‌كنند اما اگر يكي از كشورهاي منطقه بخواهد مبلغي از اين پول را به عنوان وام دريافت كند، فهرستي از شرايط ريز و درشت را مقابل او قرار مي‌دهند كه استقلال و عزت او را زير سوال مي‌‌برد.

احمدي‌نژاد اظهار داشت: كشورهاي منطقه زماني به استقلال و آزادي كامل خواهند رسيد كه اولاً سلطه مستكبران و بويژه رژيم صهيونيستي از منطقه ريشه‌كن شود و ثانياً دولت‌ها و ملت‌هاي منطقه يكصدا و هماهنگ در مسير رفع وابستگي‌ها و پيشرفت گام بردارند.


*ايران آماده است هر چه در توان دارد براي پيشرفت مصر به ميدان بياورد

رئيس‌جمهور در ادامه با تأكيد مجدد بر اينكه جمهوري اسلامي ايران در حد توان خود براي رفع نيازمندي‌هاي ملت مصر آمادگي كامل دارد، تصريح كرد: ملت ايران آماده است، هر آنچه در توان دارد، براي پيشرفت مصر به ميدان بياورد، چرا كه پيشرفت مصر را پيشرفت خود و همه ملت‌هاي آزاده و مستقل و پيشبرد عدالت، آزادي، فرهنگ، انسانيت و شرف مي‌داند و مطمئن است كه ملت مصر نيز همين احساس را نسبت به ملت ايران دارد.

احمدي‌نژاد تأكيد كرد: اگر ملت‌هاي ايران و مصر در كنار هم باشند، ديگر هيچ نيازي به قدرت‌هاي استكباري وجود ندارد چرا كه خداوند همه لوازم پيشرفت از جمله سرزمين‌هاي وسيع و حاصلخيز، معادن، تسلط بر نقاط استراتژيك جهان، برخورداري از فرهنگ و بالاتر از همه وجود انسان‌هاي والا و شايسته را كه حاضرند براي اعتلاي انسانيت، عدالت و توحيد تا مرز شهادت فداكاري كنند، به اين ملت‌ها داده است.

رئيس‌جمهور گفت: اگر ايران و مصر در كنار هم قرار گيرند ديگر براي ريشه‌كن كردن سلطه دشمنان و صهيونيست‌ها نيازي به جنگ نيست و صرف انتشار خبر اتحاد ايران و مصر باعث خواهد شد، تا صهيونيست‌هاي ترسو و بزدل فرار از منطقه را برقرار ترجيح دهند.

احمدي‌نژاد با بيان اينكه ملت فلسطين 65 سال است كه در محاصره آدم‌كش‌هاي حرفه‌اي قرار گرفته، اظهار داشت: صهيونيست‌ها آشكارا اعلام كردند كه تنها به اشغال فلسطين قانع نبوده و به سرزمين‌هاي ديگر چشمداشت دارند، اما اگر ملت‌هاي منطقه در كنار هم قرار گيرند، براي بيرون راندن صهيونيست‌ها و سلطه‌گران از منطقه ديگر نيازي به جنگ نيست و علاوه بر ملت‌هاي منطقه ملت‌هاي اروپايي و آمريكايي هم از اسارت زياده‌طلبان، مستكبران و صهيونيست‌ها آزاد خواهند شد.

رئيس‌جمهور به وعده قرآن براي رسيدن به پيروزي در صورت اتحاد اشاره و تصريح كرد: پيروزي نهايي نزديك است؛ ملت‌هاي منطقه بايد براي خدا با هم متحد بوده و در مسير كسب رضايت الهي حركت كنند، تا خداوند نيز نصرت و پيروزي خود را به آنان اعطا كرده و شر دشمنان را از سر آنان كم کند، چرا كه خداوند وعده داده هيچ راهي براي تسلط كافرين بر مؤمنين قرار نداده است.

 احمدي‌نژاد در بخش ديگري از سخنان خود با فرستادن درود و سلام خداوند بر شهيدان قيام مصر كه پايه‌گذار تحولات بزرگ و استيفاي حقوق اين ملت بودند، خاطر نشان كرد: ملت مصر ملتي بزرگ، فرهنگ‌ آفرين، تمدن‌ساز، آزاده و با شخصيت است كه صدها سال پرچمدار فرهنگ يگانه‌پرستي، انسانيت، مهر و محبت بوده و امروز زمان آن فرا رسيده كه بار ديگر با يك حركت عمومي جايگاه شايسته خود را در جامعه بشري احياء كند.

رئيس‌جمهور با تأكيد بر اينكه سلطه‌طلبان و مستكبران همواره مخالف آزادي و پيشرفت ملت‌هاي آزاده و استقلال‌طلب بوده‌اند، گفت: مستكبران در قرن‌هاي اخير و بويژه در 100 سال گذشته فشار زيادي بر دو ملت ايران و مصر وارد كرده و سعي کرده‌اند با تحقير اين ملت‌ها مانع از پيشرفت و آزادي آنان شوند، چرا كه مي‌دانند كه اگر ملت‌هايي چون ايران و مصر آزاد باشند، از چنان توان، شخصيت، تاريخ و فرهنگي برخوردارند كه مي‌توانند در تمام جهان يك حركت فرهنگي براي ويران كردن پايه‌هاي ظلم و استكبار به راه بيندازند.

احمدي‌نژاد ادامه داد: زماني كه يك ديكتاور وابسته به سلطه‌طلبان در ايران حاكم بود و شخصيت ملت را لگدمال كرده و جوانان و انديشمندان ملت را به زندان انداخته و مي‌كشت، همه مستكبران و بويژه رژيم صهيونيستي به طور كامل و مطلق از او حمايت مي‌كردند، اما از لحظه‌اي كه ملت ايران براي كسب آزادي و حق انتخاب خود قيام كرد، همه آنها با اين ملت دشمن شده و تحريم‌ها،‌ فشارها و تبليغات سوء خود را عليه اين ملت روا داشتند و حتي با ارتكاب ترور دانشمندان اين ملت، سعي مي‌كنند مانع پيشرفت ايران شوند و همه اينها ناشي از اين نگراني است كه اگر ملت ايران و مصر به حركت درآيند، همه دنيا را تحت تأثير قرار خواهند داد.

رئيس‌جمهور در بخش ديگري از سخنان خود خطاب به خانواده‌هاي 25 تن از شهداي قيام مصر كه در جلسه حاضر بودند، اظهار داشت: اگر چه پيش از اين ملاقاتي با يكديگر نداشته‌ايم اما امروز احساس مشتركي داريم، چرا كه هركس در هر نقطه عالم براي حريت، عدالت، ايمان، عزت و رهايي انسان‌ها از چنگال ستم مستكبران مجاهدت كرده و به شهادت برسد، همه ملت‌ها و انسان‌ها را وامدار و مديون خود كرده است.

احمدي‌نژاد تصريح كرد: مجاهدت يك شهيد دفاع از حقوق همه انسان‌هاست؛ آن شهيد در دل همه آزاديخواهان، موحدان و عدالت‌طلبان جاي خواهد داشت و از نگاه ملت ايران شهداي مصر همانند شهداي انقلاب اسلامي ايران عزيز، محبوب و والامقام هستند.

رئيس‌جمهور با بيان اينكه حركت همه مجاهدان و شهيدان در خدمت بالا بردن پرچم توحيد و عدالت در جهان است، خاطرنشان كرد: مرزهاي جغرافيايي، زباني و نژادي نمي‌تواند انسان‌هاي متعالي را از هم جدا كند و اگر چه اين مرزها وجود دارند، اما همه مجاهدان و شهيدان به لحاظ احساسات،‌ عواطف، انديشه‌ها و آرمان‌هاي بلندي كه در راه خدا دنبال كرده‌اند از يك جنس بوده، در يك صف و با هم هستند.

در ابتداي اين جلسه تعدادي از بستگان شهداي مصري حاضر در اين ديدار به بيان ديدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

حاضران با ستايش از رويكرد مثبت و سازنده جمهوري اسلامي ايران به ملت مصر و قيام آزاديخواهانه آنان، بر لزوم افزايش تلاش‌ها براي برقراري هر چه سريع‌تر روابط رسمي دو كشور تأكيد كردند.

پدر يكي از شهدا در اين ديدار اظهار داشت: ما نمايندگان رسمي نظام سياسي مصر نيستيم،‌ اما اميدواريم حركت و تلاشهاي ما پايه‌گذار آغاز دوباره روابط ايران و مصر باشد و فرياد برمي آوريم كه ملت‌هاي ايران و مصر يد واحده هستند.

اين عده همچنين تأكيد داشتند كه مشتاقانه منتظر سفر رئيس‌جمهوري اسلامي ايران به مصر هستند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار