معاونت فرهنگی دانشگاه جامع علمی و کاربردی گفت: از مهر ماه سالجاری در دانشگاه جامعه علمی وکاربردی حدود 100 رشته تحصیلی پذرش دانشجو نخواهد داشت.

فیض درگفتگوباخبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، گفت: این 100 رشته چون وابسته به شاخه نطری بوده و فعالیت کاربردی ندارند و در بیرون هم زمینه شغلی مناسب برای آن ها وجود ندارد، از مهرماه سالجاری پذیرش دانشجو نخواهند داشت.

وی هدف از حذف این رشته ها را عدم تربیت فارغ التحصیلان بیکار برشمرد و افزود: ما سال گذشته در حدود 600 رشته دانشجو داشتیم که در نظر داریم حدود 400 رشته ی دیگر به آن ها اضافه کرده و تعداد رشته های را در دانشگاه علمی کار بردی ارتقا دهیم.

 فیض در ادامه از وجود مقطع دکتری و کارشناسی ارشد برای اولین بار در این دانشگاه سخن گفت و ادامه داد: بنا به تصویب هیئت وزیران از بهمن ماه سالجاری پذیرش دانشجو در مقطع دکتری و کارشناسی ارشد خواهیم داشت که به ترتیب برای این سال 100 و 150 نفر برای هر مقطع دانشجو داریم ولی قطعا این رقم سال بعد ارتقا خواهد یافت.

 وی با اشاره به اهمیت وجود مقطع دکتری در این دانشگاه، تاکید کرد: با وجود این مقاطع دامنه هرم  پیشرفت این دانشگاه گسترده تر خواهد شد تا این دانشگاه بتواند بیش از پیش به اشتغال زایی در کشور کمک کند.

معاون فرهنگی دانشگاه جامع علمی – کاربردی در ادامه عنوان کرد: هدف این دانشگاه جلو گیری از تربیت فارغ التحصیلان بیکار در جامعه است و به همین دلیل ما تلاش می کنیم تا بیش از ظرفیت رشته ها دانشجو نپذیریم.

وی افزود: دانشجویی که در یک رشته مشغول به تحصیل است در کنار آن در یک پروژه دیگر که به طور تخصصی به رشته اش مربوط می شود؛ در حال فعالیت می باشد واگر این دانشجو کمی مستعد باشد می تواند بعد از اخذ مدرک توسط مجریان آن پروژه جذب شده و مشغول به کار شود.

فیض به برخی از آیین نامه های مصوب هیدت وزیران اشاره کرد و گفت: یکی از این آیین نامه نظام های فناوری است که که از زیر نظام های آن می توان به این بند اشاره کرد که هرکس دارای مهارتی باشد و ادعا کند در کار خود خبره است می توان با مراجعه به این دانشگاه مورد بررسی قرار گرفته و معادل تجربیاتش مدرک بگیرد.

وی بیان کرد: ما در این دانشگاه  هیدت علمی ای داریم که اعای آن دارای مدارک رسمی تحصیلی نیستند ولی دارای تجاربی هستند که برای ما و زمینه کاری خودشان بسیار سودمند است و می تواند کمک بزرگی به دنیای اشتغال کند.

 فیض در پایان خاطرنشان کرد: طبق آمار سال های گذشته به طور میانگین حدود 20 درصد از فارغ التحصیلان این دانشگاه در زمینه تحصیلی خودشان مشغول به کار شده اند و لی این به ان معنا نیست که 80 درصد باقی مانده بیکارند بلکه آن ها هم اشتغال دارند ولی کار بعضی از ان ها به مدرکشان ربط زیادی ندارد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.