با انتشار مجموعه مكتوبي با نام "فسقلي و قلقلي"، آثار تاريخي و بناهاي فرهنگي اصفهان در قالب نقاشي و تصويرسازي به گروه سني خردسال معرفي مي شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان و براساس گزارش روابط عمومي كميته فرهنگ شهروندي شهرداري اصفهان دراین کتاب آثار تاریخی میدان امام(ره)، عمارت عالی قاپو، مسجدامام(ره)، بازارقیصریه، مسجدشیخ لطف الله، کلیسای وانک، پل خواجو، 33 پل، چهل ستون، منارجنبان و... به خردسالان معرفي شده است.
در اين مجموعه مكتوب كه در 24 صفحه منتشر شده است، خردسالان پس از آشنايي با هر اثر تاريخي، در صفحه مقابل، مطابق با الگوي ارائه شده به رنگ آميزي آن اثر تاريخي می پردازد و زيبايي هاي بصري بناهاي تاريخي همچون رنگ لاجوردي كاشي ها يا درخشش طلايي مناره ها را فرا مي گيرند.
بنابر اين گزارش، مجموعه فسقلي و فلفلي علاوه بر انتشار به زبان فارسي، به زبان لاتین نيز نگارش يافته و در شمارگان چندهزار نسخه در اختيار خردسالان شهرهاي ديگر جهان که با اصفهان خواهر خوانده هستند قرار گرفته است.

گفتني است 2هزار نسخه از اين كتاب، در خردادماه سال جاري به عنوان هديه در اختيار خردسالان شهر تاريخي دوبلین، پایتخت ایرلند جنوبی قرار گرفته است.

شهرهاي شيان در چين، کوالالامپور در مالزی، فرايبورگ در آلمان، فلورانس در ايتاليا، ياش در رومانی، بارسلون در اسپانيا، ايروان در ارمنستان و سن پِترزبورگ در روسيه شماري ديگر از شهرهايي هستند كه با اصفهان قرارداد خواهر خواندگي امضا کرده اند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.