هاني‌زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ايران برگ هاي برنده بسياري در مذاكرات مسكو دارد

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: جمهوری اسلامی ایران برگ برنده ای بسیاری در مذاکرات با گروه 1+5 در مسکو دارد.

حسن هاني زاده در گفتگو با خبرنگار  سیاست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره مذاکرات ایران و گروه 1+5 در مسکو اظهار داشت:‌ مذاكرات ايران و 1+5 در مسكو بسيار حساس و مهم خواهد بود چراکه کشورمان بسته پيشنهادي 5 گزينه‌اي هسته ای و غیر هسته ای خود را در بغداد ارائه کرده و برخي از آنها مورد تاييد بوده  و برخی دیگر هم در مذاكرات مسكو مورد بررسي قرار خواهد گرفت.

وي در ادامه افزود:‌ کشورمان برگ برنده‌هاي زيادي در اين مذاكرات دارد چراکه به مرحله اي از غني‌سازي انرژي هسته‌اي رسيده كه غيرقابل بازگشت است و دنيا بايد ايران هسته ای را بپذيرد.

هانی زاده با بیان اینکه نمايندگان سناي آمريكا با نوشتن نامه‌اي به اوباما خواستار پيش شرط براي مذاكرات مسكو شدند، ادامه داد: به نظر مي‌رسد كه آمريكا قصد به بن‌بست كشاندن مذاكرات  مسکو را دارد و ايران به مرحله غني‌سازي 20 درصد رسيده است و روسيه و چين موافق فعالیت های صلح آمیز هسته ای کشورمان بوده و پیش بینی می شود که گروه 1+5  غني‌سازي تا 5 درصد را بپذيرد و ايران تمام سعي خود را براي دفاع از حقوق هسته‌اي خود خواهد كرد.

این کارشناس سیاست خارجی خاطر نشان کرد: آينده مذاكرات مسکو به چانه زني طرفين بستگي دارد و بايد ديد كه طرفين مذاكره كننده تا چه حد به حقوق هسته‌اي ايران پايبند خواهد بود./پ2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار