PRP یکی از روش های درمانی جدید است که امروزه در کشورهای مختلف مورد استفاده قرار می گیرد که نحوه استفاده از آن در میزان تاثیر آن تعیین کننده است.

دکتر غلامعلی عکاشه رئیس انجمن ارتوپدی ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: استفاده از PRP در درمان برخی بیماری های مفصلی از جمله تورم تاندون ها کاربرد دارد به طوری که در تخفیف تورم تاندون و تورم مفصل از این روش استفاده می شود.

وی افزود: در کشورهایی همچون آمریکا و کشورهای اروپایی در خصوص استفاده از این روش و اثرات مثبت آن کنگره هایی برگزار می شود اما در خصوص استفاده از این روش در کشور ما بحث هایی مطرح است که جای بررسی دارد.

وی تصریح کرد: استفاده از روش PRP به عوامل مختلفی بستگی دارد از جمله این که از این روش در درمان چه بیماری هایی استفاده شود تا موثر باشد، در چه مکان هایی انجام شود و یا چند بار می توان از این روش برای درمان یک بیماری استفاده کرد.

وی خاطر نشان کرد: آنچه مسلم استPRP یک روش جدید در درمان بیماری ها می باشد اما به عنوان یک موضوع عام محدودیت هایی دارد و مانند بقیه داروها که باید مورد تائید مراکز مهم دارویی باشند استفاده از این روش نیز باید مورد تائید قرار بگیرد.

وی اذعان داشت: PRP در درمان بیماری هایی همچون تورم تاندون ها و رباط ها در محل چسبندگي استخوان ها و همچنین تورم شانه ها و مشکلاتی که برای تنیس بازان به وجود می آید نتیجه مثبت داشته است اما در درمان آرتروز پیشرفته تاثیری ندارد و استفاده از این روش در اعمال جراحی نیز جای بحث دارد.

عکاشه در پایان به این نکته اشاره کرد که PRP باید از خون خود فرد تهیه شود و از آنجا که این روش به صورت سرپایی انجام می شود و نیاز به بستری شدن ندارد باید در مکان هایی صورت بگیرد که شرایط کاملاً استریل و مورد تایید باشد./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار