شهردار تهران گفت: بزرگترین چالش مردم تهران آلودگی هوا و صوتی است که طول عمر را کاهش می دهد و رفع این معضل تنها با توسعه مترو حل می شود نه با حرف!

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران محمد باقر قالیباف در مراسم افتتاحیه ایستگاه مترو نیروی هوایی افزود: معضل آلودگی هوا و آلودگی صوتی هیچ راهی ندارد جز این که حمل و نقل عمومی را توسعه دهیم و برای خودروهای شخصی محدودیت ایجاد کنیم و با این اقدامات به مردم کمک کنیم.
وی تصریح کرد: حرف و سخن و مقاله در خصوص آلودگی های صوتی و هوا این معضل پایتخت را حل نمی کند.
قالیباف با اشاره به اینکه قبل از توسعه حمل و نقل عمومی با محدودیت ایجاد کردن برای تردد خودروهای شخصی مخالف است افزود: باید تلاش کنیم خط سه مترو که از جنوب شهر و بزرگراه آزادگان شروع شده و پس از مثبت سر گذاشتن میدان راه آهن چهار راه ولی عصر بزرگراه شهید صیاد شیرازی بزرگراه شهید بابایی به ازگل در شهرک شهید محلاتی می رسد به بهره برداری برسد که اگر این کار انجام شود کدام انسان عاقلی است که با وجود مترو و خطوط BRT از ماشین شخصی با بنزین گران استفاده کند.
وی همچنین در خصوص اینکه مترو را دیگر یک مجموعه و سازه عمرانی نیست گفت: مترو یکی از بزرگترین مجموعه های اجتماعی است که روزانه بیش از دو میلیون سفر در آن رفت و آمد می کنند و به طور میانگین بیش از 35 دقیقه وقت در آن می گذارند که می توان آن را با زمان حضور در کلاس درس و یا مساجد مقایسه کرد.
وی تصریح کرد: افراد از لحظه ای که وارد مترو می شوند تا زمانی که از آن خارج می شوند 30 تا 40 دقیقه زمان سپری می کنند ،خاطر نشان کرد: از این به بعد مترو یک گذر فرهنگی است و باید تاثیرات آموزشی، فرهنگی مشارکت پذیری، تربیتی، آموزشی همگانی این اخلاق شهروند و .... در آن مورد توجه قرار گیرد حوزه بهره برداری مترو نیز به طور جدی به این مسائل توجه کند./ل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار