مدیر پایگاه سازه‌های آبی تاریخی شوشتر از مرمت 13 اثر ثبت جهانی شده شوشتر در آینده نزدیک خبر داد.


امین محمودزاده در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اهواز اظهار داشت: 13 اثر ثبت جهانی شده شوشتر در ردیف مرمت قرار گرفته است و در حال تهیه طرح مرمت این آثار هستیم.

وی با اشاره به اینکه مرمت این آثار تاریخی نیازمند اعتبار زیادی است گفت: برای این مهم تا کنون 8 میلیارد ریال اعتبار به پایگاه سازه‌های آبی تاریخی شوشتر اختصاص یافته است.

وی با تاکید بر اینکه برخی از آثار تاریخی شوشتر نیازمند حفاظت اضطراری است، افزود: برخی از آثار تاریخی شوشتر نیازمند حفاظت اضطراری است و نیاز است که این آثار تاریخی در اسرع وقت مرمت و طرح حفاظت اضطراری آن‌ها تهیه و اجرا شود.

وی با تاکید بر اینکه اعتبار اختصاص داده شده بسیار کم است، گفت: اعتبار اختصاص داده شده بسیار کم است ولی تلاش شده تا با این اعتبار در همه آثار ثبت جهانی شده اقدامی انجام شود و در این باره همه آثار را در فهرست تعریف پروژه ثبت کرده‌ایم.

محمودزاده با اشاره به اینکه در سال‌جاری تنها می‌توانیم در راستای حفاظت اضطراری اقداماتی انجام دهیم، تاکید کرد: در سال‌جاری تنها می‌توانیم برای رفع خطر و بهبود شرایط آثار تاریخی اقداماتی انجام دهیم و در این باره برخی از آثار در اولویت قرار دارد.

وی افزود: بند ماهی‌بازان، بند میزان، کلاه‌فرنگی در اولویت‌های نخست پایگاه سازه‌های آبی تاریخی شوشتر است و در این باره در حال اجرای پروژه‌های مرمتی و حفاظت اضطراری هستیم./ ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.