154 طرح آبیاری قطره‌ای درشهرستان مراغه به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبريز، این طرح‌ها در قالب 393 هکتار با 31 میلیارد ریال آورده خود کشاورزان و تسهیلات بانکی اجرا شده است.

 همچنین به مناسبت هفته جهاد کشاورزی طرح پرورش ماهی قزل‌آلا به ظرفیت 40 هزار قطعه و تولید سالانه 14 تن ماهی افتتاح شد.

برای اجرای این طرح نیز 850 میلیون ریال هزینه شده است. مدیر جهاد کشاورزی مراغه در مراسم بهره‌برداری از این طرح گفت: امسال در مراغه 472 هکتار باغ جدید به سیستم آبیاری قطره‌ای مجهز می‌شود.

کاظمی افزود: هم‌اکنون در این شهرستان بیش از 3 هزار500 هکتار باغ به آبیاری قطره‌ای مجهز است.

 وی گفت: میزان تولید ماهی قزل‌آلا در مراغه، امسال از 654 تن در سال قبل به 770 تن رسیده است که با برنامه‌ریزی‌های مدنظر به فکر ارتقا آن هستیم.

کاظمی اظهار کرد: مراغه به‌عنوان دومین شهرستان آذربایجان‌شرقی امروز به جایگاه مناسبی دست یافته و با اجرای مصوبات سفرهای استانی سیر توسعه در این شهرستان به‌خصوص در امر کشاورزی شتاب بیشتری  می‌گیرد.

وی در ادامه مراغه را قطب تولیدات کشاورزی و مواد غذایی استان ارزیابی کرد و گفت: این شهرستان با توجه به موقعیت جغرافیایی ویژه خود از شرایط خوب کشاورزی برخوردار بوده که امید است با همکاری بهره‌برداران بتوان این جایگاه را ارتقا داد.

کاظمی اظهار کرد: شهرستان مراغه از دیرباز به لحاظ داشتن استعدادهای بالقوه در ابعاد مختلف کشاورزی، صنعتی و معادن، تولیدات مازاد بر مصرف خود را به کشورهای مختلف جهان صادر می‌کرده است که امروز نیز رونق دارد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.