جواد شمقدري تاكيد كرد: نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم ویدئویی تهران با ملاحظه‌ی فن‌آوری صنایع رسانه‌ای، زمینه بروز خلاقیت را برای هزاران نفر در زنجیره تولید، تکثیر و عرضه فراهم مي کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي جشنواره بين المللي فيلم ويديويي تهران؛ وي با اشاره به اهميت تحولات فن‌آوری در زمینه فیلمسازی و ضرورت بیان هنرمندانه بسیاری از مقاصد، منویات فرهنگی و اجتماعی عنوان كرد: بی‌شک، تحولات فن‌آوری در زمینه فیلمسازی و ضرورت بیان هنرمندانه بسیاری از مقاصد، منویات فرهنگی و اجتماعی سازمان‌ها و نهادهای عمومی و از آن مهم‌تر، استعداد شگرف بسیاری از جوانان، در مجموع شرایطی را رقم زده است که تنوع کمی و کیفی رو به رشدی را در زمینه تولیدات ویدئویی شاهد و ناظر باشیم.
برپايه اين خبر؛ متن كامل پيام جواد شمقدري به اين شرح است:"درطلیعه ماه شعبان‌المعظم، ماه رسول اکرم، حضرت ختمی مرتبت (ص) و گشایش درهای رحمت الهی، جلوه‌های بی‌نظیری در صحنه آفرینش و روابط انسان و خدا پدیدار می‌شود. در این ماه مردان و زنان مؤمن در سجاده نیایش دست نیاز به آستان جانان دراز کرده و به پیوند و تقرب بین خویش و معبود عمق و غنای بیشتری می‌بخشند.
تقارن نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم ویدئویی تهران با این ماه بزرگ را به فال نیک گرفته و امیدواریم ساحت مستقلی که یافته، زمینه‌ساز رشد و شکوفایی بیشتر را فراهم سازد.
بی‌شک تحولات فن‌آوری در زمینه فیلمسازی و ضرورت بیان هنرمندانه بسیاری از مقاصد، منویات فرهنگی و اجتماعی سازمان‌ها و نهادهای عمومی و از آن مهم‌تر استعداد شگرف بسیاری از جوانان، در مجموع شرایطی را رقم زده است که تنوع کمی و کیفی رو به رشدی را در زمینه تولیدات ویدئویی شاهد و ناظر باشیم.
اگرچه پدیده دیجیتال مرز بین سینما و ویدئو را از بین نبرده بلکه اقتضائات این دو رسانه با یکدیگر کاملاً متفاوت است. اهل فن می‌دانند طراحی داستان و فیلمنامه برای پرده بزرگ، کادربندی، عمق میدان، طراحی صحنه و نورپردازی در سینما متمایز از تصویرسازی یک قصه برای فیلم ویدئویی است.
در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، امید است نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم ویدئویی تهران با ملاحظه‌ی فن‌آوری صنایع رسانه‌ای، زمینه بروز خلاقیت را برای هزاران نفر در زنجیره تولید، تکثیر و عرضه فراهم کند تا زمینه بالندگی این رسانه مؤثر را بیش از پیش فراهم سازد."/ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.