به دنبال ارائه گزارش ميراث آريا شرکت‏ کنندگان در اين اجلاس در بند 16 گزارش نهايي خود، از تلاش‏هاي جمهوري اسلامي ايران در اين خصوص تقدير به عمل آوردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از اداره كل روابط عمومي و امور فرهنگي سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري، با تأييد گزارش ارائه شده توسط خبرگزاري ميراث آريا در سومين نشست کميته هماهنگي کشورهاي OIC ، بر تبديل ميراث آريا به خبرگزاري تخصصي ميراث فرهنگي ، صنايع دستي و گردشگري کشورهاي عضو سازمان همکاري هاي اسلامي تأکيد و مصوب شد تا گزارش عملکرد آن توسط دبيرخانه OIC جهت اطلاع و همکاري کشورهاي عضو براي آنها ارسال شود .
 
در بند 16 گزارش مصوب پاياني اين نشست همچنين کشورها و نهاد هاي بين المللي شرکت کننده پيشنهاد کردند که بانک توسعه اسلامي(IDB) از اين خبرگزاري و روند تبدل شدن آن به خبرگزاري گردشگري کشورهاي اسلامي حمايت لازم را به عمل آورد.
 
در قسمت ديگري از اين بند پيشنهاد شده تا لينک نسخه انگليسي خبرگزاري ميراث آريا در صفحه نخست سايت OIC قرار گيرد .
 
همچنين خبرگزاري ميراث آريا در سومين نشست کميته هماهنگي کشورهاي OIC پيشنهاد داد تا سازماني مستقل مانند UNWTO به عنوان زيرمجموعه UN ، البته صرفا در زمينه گردشگري در زير مجموعه OIC تشکيل شود .
 
خبرگزاري ميراث آريا با ارائه اين پيشنهاد به «احسان اوغلو» دبير کل OIC از وي خواست تا نسبت به تاسيس سازماني مستقل در حوزه گردشگري در زير مجموعه سازمان همکاري‌هاي اسلامي (OIC) موافقت کند.
 
در اين پيشنهاد تصريح شده : با توجه به اهميت موضوع توريسم و امکانات گسترده کشورهاي عضو OIC در زمينه گردشگري، ميراث فرهنگي و صنايع دستي شايسته است که نسبت به تاسيس سازماني مستقل در حوزه گردشگري در زير مجموعه OIC اقدام شود.
 
همچنين با اشاره به بانک توسعه اسلامي (idb) که وابسته به OIC مي‌باشد ميراث آريا پيشنهاد داد براي کمک به توسعه نخستين خبرگزاري ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري جهان اسلام اين بانک بودجه مصوبي را اختصاص دهد./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار