آیت الله استادی خطیب جمعه قم بر برنامه ریزی اصولی و مشخص والدین ومسئولان برای اوقات فراغت جوانان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از قم، آیت الله استادی در خطبه های نماز جمعه قم به تبیین ضرورت غني سازي اوقات فراغت نوجوانان و جوانان درایام تابستان پرداخت و گفت : اگر والدین و مسئولان برای اوقات فراغت جوانان و دانش آموزان برنامه مشخص ومفید طراحی نکنند دشمن برای آنها برنامه ریزی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه خود جوانان هم باید به فکر استفاده از اوقات فراغت خود باشند به تشریح وظایف والدین در این باره پرداخت و گفت:پدران و مادران ،فرزندان خود را در ایام فراغت تابستان به حال خود رها نکنند و با شناسائی اماکن مفید فرهنگی و آموزشی نسبت به پر کردن اوقات فراغت آنها اهتمام ورزند.

آیت الله استادی با تسلیت سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) بر رونق عزاداری سالروز شهادت آن حضرت در همه شهر ها بویژه شهر مقدس قم تاکید کرد و افزود: آن حضرت از هر فرصتی برای روشنگری مردم و معرفی اسلام ناب ومقابله با حکومت ظلم و جور بهره بردند و با تحمل زندان های طولانی مدت، به افشای ظلم حاکمان ظالم پرداختند.

امام جمعه قم دربخش دیگری از خطبه ها با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر نمایندگان مجلس شورای اسلامی احساس تکلیف ،اخلاص ، نشاط و تلاش را مطالبات رهبری از نمایندگان و مسئولان اجرایی کشور برشمرد وافزود :حب و بغض، سکوت و سخن، دوستی و دشمنی همه ما بویژه مسئولان باید برای خدا و در جهت رضایت الهی باشد تا توسعه وسعادت فردی و اجتماعی را در پی داشته باشد.

خطیب جمعه قم تاکید کرد:در شرایطی که برخی اقشار ضعیف جامعه در برآوردن نیاز های اولیه خود و خانواده در مانده اند مسئولان در مصرف بیت المال و توانگران در کاستن از تشریفات زندگی گام بردارند.

آیت الله استادی ضرورت امر به معروف ونهی از منکر در جامعه را متذکر شد وافزود: برخورد با ظاهر فساد و بد حجابی وظیفه قانونی و ذاتی نیروی انتظامی و به نوعی ترویج احکام دینی است وهیچ ارتباطی با چپ و راست یا اصولگرایی و اصلاح طلبی و جناح بازی های سیاسی ندارد.

امام جمعه قم همراهی مردم با نیروی انتظامی را در برخورد با مفاسد اجتماعی خواستار شد و گفت: افراد بد حجاب در اثر تبلیغات بیگانه موازین شرعی را رعایت نمی کنند و نیازمند هدایت هستند که باید ضمن رعایت اخلاق آنها را امر به معروف ونهی از منکر کرد.

خطیب نماز جمعه قم ترورهای اخیردر عراق و سوریه را در ادامه اقدامات تروریستی استکبار در ایران و ترور دانشمندان هسته ای عنوان و تصریح کرد : تلاش دشمن درانحراف مسیر بیداری اسلامی کشورهای منطقه نشان داد که آنها با اصل اسلام در تضاد و دشمنی هستند ومقدسات مسلمانان را هدف قرار داده اند که این توطئه با اتحاد و مقاومت به گسترش اسلام خواهد انجامید./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.