167 پروژه آب وخاک در خراسان جنوبی به بهره برداری رسید

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بیرجند؛ غلامرضا هادربادی اظهار داشت: تعداد 255 پروژه با اعتبار 11 میلیارد و 357 میلیون تومان در بخش کشاورزی استان به بهره برداری می رسد

وی با بیان اینکه بیشترین پروژه‌های کشاورزی استان در زمینه آب و خاک است، تصریح کرد: به دلیل محدودیت‌های منابع آبی، کمی عناصر خاک و فرسایش بادی و به منظور استفاده بهینه از منابع آب و خاک تعداد 167 پروژه آب و خاک در بخش کشاورزی خراسان‌جنوبی افتتاح شده و می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: به منظور اجرای این تعداد پروژه در بخش آب و خاک استان مبلغی حدود 8 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

هادربادی به آماده و افتتاح شدن تعداد 31 پروژه در بخش منابع طبیعی و آبخیزداری اشاره کرد و افزود: این تعداد طرح نیز در راستای بحث آب و خاک اجرایی و مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی اذعان داشت: از محل افتتاح این تعداد پروژه بخش کشاورزی استان در هفته جهاد کشاورزی برای 240 نفر اشتغال مستقیم و برای 245 نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خرسان ‌جنوبی اظهار داشت: 15 هزار خانوار در استان از مزایای اجرایی شدن این طرح‌ها برخوردار و بهره‌مند می‌شوند.

هادربادی، افتتاح پروژه حفر و تجهیز یک حلقه چاه کشاورزی در دشت ثمن‌آباد نهبندان را یکی از پروژه‌های بسیار خوب و ارزشمند این شهرستان و استان عنوان کرد و گفت: با تجمیع چند خانواده در قالب یک شرکت تعاونی و حفر و تجهیز یک حلقه چاه در این منطقه در حقیقت با فعالیت کشاورزی، مردم در این منطقه باقی خواهد ماند و علاوه بر تولید نیز سبب پایداری امنیت در منطقه می‌شوند.

وی توسعه و گسترش بخش کشاورزی در نهبندان به ویژه در مناطق روستایی و مرزی را بسیار با اهمیت برشمرد و تصریح کرد: توسعه کشاورزی و دامداری علاوه بر تولید اشتغال و افزایش درآمدهای مردم این شهرستان که بیشتر کشاورز و دامدارند نیز می‌تواند سبب ماندگاری آنها در روستاها و تامین امنیت پایدار در این منطقه مرزی شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی اضافه کرد: در مجموع پروژه‌های بخش کشاورزی امنیت شغلی، غذایی و اجتماعی را به دنبال دارد.

هادربادی اذعان داشت: بخش کشاورزی یک بخش مولد، اشتغال‌زا و تولیدی است و پروژه‌های این بخش با اثربخشی فراوان توانسته تاکنون در بسیاری از زمینه‌های تولیدی و اشتغالزایی موثر واقع شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.