رييس كميسيون كشاورزي مجس نهم عدم نظارت كارآمد و به تبع آن ورود محصولات پروتئيني غيرمجاز را زمينه ساز شيوع بيماري تب كنگو در مناطق شرقي كشور دانست.

عباس رجايي نماينده مردم اراك و كميجان در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به شيوع بيماري تب كريمه كنگو در برخي مناطق كشور گفت:‌ عدم وجود نظارت كارآمد بر فرآورده‌هاي پروتئيني و دامي موجب افزايش نرخ قيمت ها و به تبع آن ورود محصولات غيرمجاز و غيراستاندارد مي‌شود.

وي در ادامه با بيان اينكه تب كريمه كنگو از طريق همين فرآورده‌هاي پروتئيني غيرمجاز شيوع مي‌يابد، افزود: با وجود اين قبيل مسائل كه قطعا بر سلامت مردم نقش مستقيم خواهند داشت لازم است گمركات كشور  به اين مسئله ورود كنند و با قاطعيت از واردات كالاهاي غير مجاز و قاچاق جلوگيري نمايند.

رجايي همچنين تصريح كرد: مجلس در حوزه كشاورزي مجلس و توليدات داخلي اقدامات قابل توجهي داشته اما به دليل تغيير قيمت‌ها، تورم  و كمبود نقدينگي و همچنين آشفتگي در اقتصاد جهاني ضروري است كه سرمايه گذاري و اقتصاد داخلي بيش از پيش جدي گرفته شود.

رييس كميسيون كشاورزي در پايان تاكيد كرد: دولت بايد خصوصي سازي را واقعي كند و بانكها نيز توليد گرا شوند.

گفتني است تب كريمه كنگو بيماري مشترك بين انسان و دام بوده كه از شرق كشور وارد شده  و در چند روز اخير نيز تعدادي از هموطنان را مبتلا كرده است./س2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار