آیت الله مکارم شیرازی در دیدار رئیس و مدیران ارشد سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور آموزش فنی و حرفه ای را در پیشرفت اقتصاد کشور موثر دانست.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از قم، آیت الله مکارم شیرازی در دیدار رئیس و مدیران ارشد سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با تاکید بر ضرورت به روز بودن آموزش های فنی و حرفه ای گفت: عقب ماندن از کاروان شتابان فناوری روز ، عقب ماندگی در صنعت ، اقتصاد و سیاست کشور را در پی خواهد داشت.

وی با اشاره به ضرورت آموزش نیروهای جوان ، بیکاری را چالش مهم جامعه دانست و افزود: ، امروز جوانان آموزش دیده تحصیل کرده و فعال باید دل به دریای کار و مهارت بزنند و فردای خود و جامعه را بسازند.

آیت الله مکارم شیرازی مبارزه با بیکاری مرئی و نامرئی جوانان و نیروهای مفید کار را نیازمند برنامه ریزی دولت و دستگاه های ذیربط دانست و گفت: برنامه های دولت و سازمان آموزش فنی و حرفه ای باید از روی کاغذ به عمل عینی تبدیل شود و تأثیرات عمیق آموزش و مهارت آموزی در کاهش بیکاری جوانان احساس شود.

آیت الله مکارم شیرازی همچنین بر لزوم استفاده بیشتر از ظرفیت های اطلاع رسانی صدا و سیما برای جذب جوانان فعال و جویای مهارت و کار تاکید کرد.

در ابتدای این دیدارها   پرند معاون وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از فعالیت های این سازمان گزارش مبسوطی بیان کرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.