مدیر مجتمع مس سرچشمه گفت: با حفاری‌های اکتشافی انجام شده معادن بسیاری کشف شد که ذخیره مس ایران از 14 میلیون تن به بیش از 21 میلیون تن رسید.

علی محمدی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگارانِ کرمان اظهار داشت: در واحدهای مختلف این مجتمع تلاش شده مصرف آب بهینه انجام شود و آب کمتری مصرف شود، 82 درصد چرخه آب مصرفی این مجتمع از آب برگشتی تأمین می‌شود. 

وی  با اشاره به اینکه مجتمع مس سرچشمه از سال 1352 کار باطله‌برداری را در معدن مس سرچشمه آغاز کرده و از سال 60 کارخانجات مس فعال شده‌اند ، خاطر‌نشان کرد: کاتد تولیدی مجتمع مس سرچشمه 99.999 درصد است که به کاتد تولیدی پنج 9 معروف است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته 235 هزار تن کاتد از این مجتمع گرفته شده است، عنوان کرد: از سال 88 به بعد اقدامات اکتشافی صنعت مس سرعت بسیار خوبی گرفته است.

محمدی گفت: در سال 88 حدود 44 هزار متر‌ در سال 89 بالغ بر 92 هزار متر حفاری اکتشافی انجام شده که این میزان در سال گذشته 150 هزار متر بوده است.

وی ابراز داشت: با حفاری‌های اکتشافی انجام شده معادن بسیاری کشف شد و ذخیره مس ایران از 14 میلیون تن به بیش از 21 میلیون تن رسید.

مدیر مجتمع مس سرچشمه تصریح کرد: برای سال‌جاری بیش از 200 هزار متر حفاری اکتشافی برنامه‌ریزی شده است.

محمدی تصریح کرد: در سال گذشته یک هزار و 150 قطعه پر‌مصرف صنعت مس در مجتمع مس سرشچمه بومی شد و در سال‌جاری تلاش شده است که تعداد بیشتری از قطعات بومی شود.

وی شمار نیروی انسانی شاغل در مجتمع مس سرچشمه را 8 هزار نفر با احتساب نیروهای شرکت‌های مشاوری و پیمانکاری ذکر کرد و گفت: از این تعداد 3 هزار و 200 نفر نیروهای رسمی مجتمع مس سرچشمه هستند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.