مقررات منع آمد و شد شبانه در هشت استان تونس لغو شد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه، وزارت کشور تونس اعلام كرد اين اقدام در پی بهبود وضع امنیتیصورت گرفت.

وزارت کشور تونس در بیانیه ای اعلام کرد وزارتخانه های کشور و دفاع در پی بهبود وضع امنیتی و در نظر گرفتن منافع شهروندان تصمیم گرفتند به منع آمد و شد در تونس بزرگ (شامل چهار استان) و همچنین استان های سوسه (شرق)، جندوبه (شمال غرب)،‌ منستیر (شرق) و بن قردان در مدنین (جنوب) پایان دهند.

بر اساس این بیانیه، این دو وزارتخانه از شهروندان تونسی خواستند در راستای حفظ امنیت کشور و خودشان به دستورات گشت های مسئول نظارت بر رفت و آمد خودروها توجه و از هر نوع تجمع و اقدامات بر هم زننده نظم عمومی خودداری کنند.

مقررات منع رفت و آمد شبانه از روز سه شنبه در پی نا آرامی در چند شهر تونس و کشته شدن یک نفر و زخمی شدن حدود 100 نفر از ساعت بیست و یک تا پنج به وقت محلی ( بیست و دو تا چهار به وقت گرینویچ ) اعمال شده بود.

خشونت ها چند ساعت بعد از حمله به یک نمایشگاه در مرسی در حومه شمالی تونس که برخی آثار عرضه شده در آن توهین به مقدسات تلقی شده بود، روی داد.

چند منطقه تونس از جمله پایتخت روزهای دوشنبه و سه شنبه شاهد حمله گروه های سلفی و افراطی به پاسگاه های پلیس، مقر اتحادیه و احزاب سیاسی و یک دادگاه بود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار