مدیر عامل شرکت خودروسازی فیات ایتالیا اعلام کرد ، به علت کساد شدن بازار خودرو در اروپا این شرکت در نظر دارد سرمایه گذاری های خود را در این قاره 500 میلیون یورو کاهش دهد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز ؛ مدیر عامل شرکت خودروسازی فیات گفت :« از میزان سرمایه گذاری های شرکت ما در اروپا کاسته می شود اما هیچ کدام از طرح هایی که برای اجرا در اروپا برنامه ریزی شده است، تعطیل نخواهد شد».
 
فیات برنامه ریزی کرده بود میزان سرمایه گذاری های خود را در اروپا به 7.5میلیارد یورو برساند.

بر اساس این گزارش ، فروش خودروهای نو در اروپا در ماه می امسال نسبت به همین ماه در سال گذشته، 8.7 درصد کاهش یافت. البته این هشتمین ماه پیاپی است که فروش خودرو در اروپا کاهش می یابد.

فروش شرکت خودروسازی فیات نیز در 5 ماه نخست امسال در مقیاس سالانه 17درصد کاهش یافت. سهم فروش خودروی فیات در بازار اروپا نیز در همین مدت زمان 6.8 درصد کاهش یافت.

با این حال ، میزان سرمایه گذاری های شرکت خودروسازی فیات در آمریکا کاهش نیافته است . فیات هم اکنون 58.5 درصد سهام شرکت خودروسازی کرایسلر را در اختیار دارد.
برخی کارشناسان بر این باورند که شرکت فیات در ماههای آینده نیز باز هم از میزان سرمایه گذاری خود در اروپا خواهد کاست . بدین ترتیب پیش بینی می شود کل میزان سرمایه گذاری های فیات در اروپا تا آخر امسال به 6.5 میلیارد یورو برسد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار