گروهی از پزشکان مصری با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، دکتر مرضیه وحید دستجردی در دیداری صمیمانه با هیاتی شامل متخصصان علوم پزشکی کشور مصر در دفتر وزارتی، اظهار داشت: یخ روابط پزشکی بین ایران و مصر را می شکنیم. وضعیت سابق کشور مصر به شکلی بود که اجازه نمی داد ما با هم به دور از مسائل سیاسی بتوانیم کوچکترین ارتباطی داشته باشیم، اما خوشبختانه هم اکنون این زمینه فراهم شده است.
وی افزود: پیش از بهار عربی هر وقت برای اجلاس منطقه ای سازمان بهداشت جهانی (امرو) که دفتر آن در مصر است دعوت می شدیم برای گرفتن ویزا با مشکل مواجه می شدیم ولی پس از تحولات اخیر مصر این مشکل برطرف شد.
وی با اشاره به پیشینه با عظمت دو کشور اضافه کرد: دو کشور ایران و مصر به عنوان دو کشور مهم و تاثیرگذار در بین کشورهای اسلامی اگر دست به دست هم بدهند بدون شک خواهند توانست موجب اقدامات و برنامه های بزرگی در سطح کشورهای اسلامی و دنیا شوند.
این گزارش حاکیست، برخی از اعضای هیات مصری نیز با بیان نکاتی به اظهار نظر در خصوص روابط دو جانبه کشورشان با ایران و سایر مسائل منطقه پرداختند.
بنا براین گزارش در ابتدای این دیدار دکتر نیکنام قائم مقام وزیر در امور بین الملل توضیحاتی در خصوص هدف از سفر این هیات به ایران ارائه داد و گفت: این هیات تاکنون از مرکز تحقیقات جراحی مغز و اعصاب بیمارستان امام(ره)، موسسه رویان، کارخانه داروسازی جابربن حیان و بیمارستان مسیح دانشوری بازدید کرده اند./عط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار