معاون اول رييس قوه قضائيه پيش گيري از جرم را از سياست هاي مهم دستگاه قضا اعلام كرد.


به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران؛ حجت الاسلام سيد ابراهيم رييسي در سخنان پيش از خطبه نماز جمعه تهران گفت: مربيان، معلمان، فرهنگ سازان و الگوسازان در جامعه و خانواده بايد به گونه اي تربيت کنند، که انگيزه مجرمانه در افراد به وجود نيايد و اگر اين انگيزه وجود داشت بايد جامعه به گونه اي باشد که ابزار مجرمانه در اختيار فرد مجرم نباشد.

معاون اول قوه قضاييه با بيان اين که پيش گيري از جرم فقط وظيفه پليس نيست؛ گفت: بايد مرزبانان فرهنگي، اجتماعي و سياسي نگذارند که نيت مجرمانه در جامعه فرصت اجرا داشته باشد اما اگر جرم واقع شد دستگاه قضايي با سرعت و دقت به آن رسيدگي مي کند.

حجت الاسلام رييسي افزود: امروز در دستگاه قضايي پيشگيري از جرم بر ساير کارها تقدم دارد.

معاون اول قوه قضائيه همچنين بر اراده جدي دستگاه قضايي براي برخورد با مفاسد اقتصادي و اجتماعي تاکيد کرد.

وي خطاب به مردم گفت: يقين بدانيد دستگاه قضايي در مقابله با مفسدان کوچک ترين اغماضي نخواهد داشت.

معاون اول رييس قوه قضائيه در ادامه با تبريک سالروز بعثت پيامبر گرامي اسلام (ص) گفت: بزرگترين نعمت خدا براي بشر نعمت بعثت و هدايت است.

وي، دعوت به توحيد و معاد، تعليم حکمت و کتاب و برپايي عدالت اجتماعي را از اهداف بعثت خاتم الانبياء حضرت محمد (ص) بيان کرد.

حجت الاسلام رييسي افزود: پيامبر اسلام(ص) براي آزادکردن انسان ها از غل هاي دروني مانند نفس اماره و شيطان هاي بيروني که مي خواهند انسان ها را به بند بکشند، برانگيخته شد.

معاون اول قوه قضائيه با بيان اين که سنگ بناي زندگي انسان توحيد است و انسان براي تعالي به جامعه سالم نياز دارد،‌ گفت: امروز با تلاش ها و تدابير امام راحل و مقام معظم رهبري در جامعه پرچم دين و آموزه هاي ديني برافراشته و انقلاب ايران به الگويي براي مسلمانان جهان و کشورهاي منطقه تبديل شده است.

حجت الاسلام رييسي گفت: بايد تلاش کنيم مشکلاتي را که در دهه هاي اول داشتيم در دهه پيشرفت و عدالت برطرف کنيم.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار