معاون رئيس جمهور کشورمان که صبح امروز وارد تاجيکستان شد با رئيس جمهور اين کشور ديدار کرد.


به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران؛ لطف اله فروزنده معاون امور مجلس رئيس جمهوري اسلامي ايران در ديدار با امام علي رحمان به نمايندگي از محمود احمدي نژاد از رئيس جمهور تاجيکستان براي شرکت در نشست سران کشورهاي غيرمتعهد دعوت کرد.

رئيس جمهور تاجيكستان در اين ديدار با تاكيد بر اينكه جمهوري اسلامي ايران و تاجيكستان سرعت همكاري هاي خود را در همه زمينه‌ها بايد گسترش دهند افزود: دولت تاجيكستان علاقمند است براي اجراي طرح‌هاي بزرگ از دانش و فناوري ايران استفاده كند.

فروزنده نيز روابط جمهوري اسلامي ايران با تاجيکستان را بسيار عميق و ريشه دار دانست و تصريح کرد: ايران و تاجيكستان فرهنگ، تاريخ و ادبيات مشترك دارند و از اين ظرفيت بايد براي گسترش و تعميق روابط  بيشتر بهره برداري کرد.

وي همچنين در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به ظرفيت بالاي کشورهاي غيرمتعهد گفت: کنفرانس  کشورهاي غيرمتعهد که شهريور امسال در تهران برگزار مي شود فرصت مناسبي براي ارائه گفتمان کشورمان در جهان است.

وي سپس از برخي طرح هاي سرمايه گذاري جمهوري اسلامي ايران در تاجيکستان نظير سالن کشتي، خانه فرهنگ و هنر ايران و مدرسه بين المللي ايرانيان بازديد کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار