اتحادیه عرب به عنوان یکی از اعضای ناظر انتخابات مجلس موسسان لیبی که هفتم ژوئیه برگزار می شود حاضر خواهد شد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری البشیر ؛ محمد خملیشی معاون رسانه ای دبیر کل اتحادیه عرب در ابن باره گفت : برای نظارت بر روند برگزاری انتخابات کنگره ملی لیبی ( مجلس موسسان)، اتحادیه عرب به این کشور نیرو اعزام می کند .

خملیشی که در قاهره و پس از بازگشت از لیبی سخن می گفت ، افزود: « در زمینه نظارت بر انتخابات برای تعیین 3200 نماینده مجلس موسسان لیبی ، با مسئولان وزارت امور خارجه این کشور تفاهم نامه های مشترکی امضا کرده ایم که در آن ها اختیارات گروه های ناظر بر انتخابات مشخص می شود».

براساس این گزارش ، خملیشی ادامه داد: « دبیر خانه اتحادیه عرب در پی تشکیل گروه 15 نفره برای اعزام به لیبی است و نفرات اعزامی اتحادیه نیز در مناطق مختلف این کشور حضور خواهند یافت».

وی افزود :« در راس یک گروه اعزامی از اتحادیه عرب از مناطق مختلف لیبی دیدن کرده ام با مسئولان مختلف کمیسیون عالی انتخابات و مسئولان دو زورات خانه کشور وخارجه لیبی نشست هایی داشتم و به طور کلی آنچه در این سفر برای گروه اعزامی اتحادیه عرب جالب بود آگاهی مسئولان لیبی و مردم این کشور از اهمیت انتخابات و هم زمان آمادگی کامل آنان برای برگزاری بهتر انتخابات بود با آنکه انتخابات پیش رو اولین تجربه انتخابات واقعی در لیبی به شمار می آید».

وی افزود:‌« گروه ناظر اتحادیه عرب اوایل ماه آینده میلادی وارد لیبی می شود».
برچسب ها: لیبی ، عرب ، انتخابات ، نظارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار