وزير امور خارجه كشورمان از حامد كرزاسي رييس جمهور افغانستان براي شركت در اجلاس غير متعهدها در تهران دعوت بعمل آورد.

به گزارش حوزه سياست خارجي باشگاه خبرنگاران به نقل از وزارت امور خارجه، وزیر امور خارجه ایران در دیدار با رییس جمهوری افغانستان در كابل، ضمن ابلاغ پیام آقای احمدی‌نژاد، بطور رسمی از وی برای شركت در اجلاس كشورهای غیر متعهد كه شهریورماه در تهران برگزار می‌شود، دعوت كرد.

‌علی‌اكبر صالحی كه روز گذشته برای شركت در اجلاس كشورهای همسایه دور و نزدیك افغانستان به كابل سفر كرده بود، با حامد كرزای رییس جمهور این كشور دیدار و گفت و گو كرد.

صالحی در این دیدار با ابراز نگرانی از ایجاد پایگاه‌های نظامی آمریكا در خاك افغانستان گفت: با توجه به سوابق طولانی آمریكایی‌ها در دخالت در امور داخلی كشورهای دیگر، نیات و اهداف آنها را صادقانه نمی‌دانیم و این موجب نگرانی جمهوری اسلامی ایران است.

وی همچنین به روابط حسنه میان جمهوری اسلامی ایران و افغانستان اشاره كرد و گفت: نظر به تاریخ و فرهنگ مشترك دو كشور، ‌چشم‌انداز مثبتی برای توسعه و انسجام این روابط وجود دارد.

صالحی در این خصوص آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای اجرای پروژه‌های عمرانی در افغانستان اعلام كرد.

بر اساس این گزارش، رییس جمهوری افغانستان نیز در این دیدار با ابلاغ سلام‌های گرم خود برای رییس جمهوری اسلامی ایران ، سطح روابط افغانستان با ایران را خوب و كم‌سابقه توصیف كرد.

حامد كرزی افزود: روابط دو جانبه تهران - كابل تاكنون به این میزان دوستانه و رو به رشد نبوده است.

س2/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار