سازمان بسيج مهندسين كشاورزي و منابع طبيعي به مناسبت سالروز تاسيس جهاد سازندگي به فرمان حضرت امام خميني (ره) و هفته جهاد كشاورزي بيانيه‌اي صادر كرد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، سازمان بسيج مهندسين كشاورزي و منابع طبيعي به مناسبت سالروز تاسيس جهاد سازندگي به فرمان حضرت امام خمين (ره) و هفته جهاد كشاورزي بيانيه‌اي صادر كرد.

متن اين بيانيه به شرح ذيل است:

«اگر كشاورزي صحيح در ايران به وجود آيد ما در آينده يكي از صادركنندگان مواد غذايي خواهيم بود. امام خميني (ره)»

معمار كبير انقلاب اسلامي حضرت امام خميني(ره) با بينش الهي و تمسك به سيره اهل بيت عليهم السلام در نخستين ماههاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي و در بيست و هفت خرداد سال 58 فرماني را صادر فرمودند كه در پي آن مردان و زنان مومن اين مرز و بوم، نهضت عظيم خدمات رساني به محروم ترين اقشار جامعه و روستاييان و عشاير را رقم زدند.

بدون شك با اين فرمان تاريخي بنيانگذار عظيم‌الشان جمهوري اسلامي و تاسيس شجره طيبه جهاد سازندگي يك حركت الهي در سراسر كشور آغاز شد كه زمينه ساز تحقق عدالت اجتماعي با مشاركت مردم گرديد و آن مرد خدايي با اين كار ضمن باز نمودن باب خدمت به محرومان كه جزء بالاترين عبادات است مايه تعالي و رشد انسان‌ها را فراهم کردند.

جهاد سازندگي يكي از بزرگترين ثمرات انقلاب اسلامي بود و با شعار " قل انما اعتصكم بواحده ان تقوموالله متني و فرادي" به مكتبي تبديل شد كه جهادگران در آن درس تقوي و اخلاص، خدمت به مردم و ساده زيستي، ايثار و فداكاري، خودباروي و نوآوري را آموختند و اين آموزه‌هاي فرهنگي، فرهنگ جهاد را شكل داد، اين فرهنگ حماسه‌هاي بي بديلي را سبب شد كه نمونه‌هاي بارز آن در دوران دفاع مقدس ظهور و بروز پيدا كرد چنانكه حضرت امام (ره) فرمودنمد: زحمات بي‌وقفه جهاد، اين سنگر سازان بي‌‌سنگر در دوران دفاع مقدس از جمله مسايلي است كه ترسيم آن در قالب الفاظ نمي‌گنجد.

اكنون پس از گذشت بيش از سه دهه از صدور فرمان تاريخي امام (ره) گرچه نهاد پرافتخار جهاد سازندگي دستخوش تغييرات ساختاري و ادغام در نهاد ديگري شد كه باعث كم رنگ شدن تاثيرات آن گرديد، خوشبختانه با تدابير مقام عظماي ولايت سازمان بسيج سازندگي با همان اهداف متعالي مدنظر حضرت امام (ره) تاسيس گرديده و به ارائه خدمات در اين عرصه مي‌پردازد كه لازم است همه دستگاه‌هاي مسئول در جهت تقويت آن اقدامات جدي کنند.

رهبر فرزانه انقلاب اسلامي در اهميت بخش كشاورزي فرمودند: بخش كشاورزي به علت نقش آن در تامين امنيت غذايي و ايجاد اشتغال به عنوان محور توسعه از مسائل اول كشور به شمار مي‌رود.

بنابراين در سال " توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه‌ي ايراني" مهندسان بسيجي بخش كشاورزي و منابع طبيعي ضمن تشكر از حمايت‌هاي دولت محترم در بخش كشاورزي مصرانه از دولت و مجلس مي‌خواهند كه در جهت خودكفايي محصولات اساسي و حلوگيري از واردات محصولات غير ضروري كشاورزي تدابير لازم را اتخاذ نمايند و با روحيه جهادي و بسيجي انتظارات امام(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامي را محقق سازند.

/ش3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار