رییس مجلس شورای اسلامی وهابيت را لكه ننگی برای جهان اسلام دانست و گفت: سرویس‌های جاسوسی غربی حامیان اصلی وهابیون تندرو بوده و ما به خوبی از افراد پشت صحنه این خشونت‌های بی‌منطق علیه زایران مطلعیم.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران علی لاریجانی رييس مجلس شوراي اسلامي شب گذشته در یادمان طلایه داران آفتاب، بزرگداشت شهدای حزب موتلفه اسلامی در قم گفت: دشمنان اسلام وانقلاب پس از شكست در عراق و افغانستان وپیروزی ملت های مسلمان، خود را در تنگنا دیدند وبه فشارها در بحث هسته ای دامن زده و در منطقه به دنبال ماجراجویی هستند.

***‌وهابيت؛ لكه ننگي براي جهان اسلام

وی با اشاره به عملیات تروریستی وهابیون در عراق علیه زایران بی گناه، آنها را لكه ننگی برای جهان اسلام دانست وگفت: سرویس های جاسوسی كشورهای غربی حامیان اصلی وهابیون تندرو بوده و ما به خوبی از افراد پشت صحنه این خشونت های بی منطق علیه زایران مطلع هستیم.

***‌گروههاي دورافتاده از روحانيت از صحنه اجتماع طرد شده اند

وی در ادامه افزود: در دوران رژیم ستمشاهی، عناصر حكومتی و گروه های منحرف و التقاطی برای حذف روحانیت از صحنه های سیاسی واجتماعی بسیار تلاش داشته و ستیز اصلی آنها با روحانیت ومرجعیت بود، اما تاریخ انقلاب به خوبی ثابت كرد كه احزاب و گروههای دور افتاده از روحانیت همواره از صحنه اجتماع كنار رفته و محو شده اند.

*** لزوم توجه مسئولان به دغدغه و تذكرات مراجع

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه مراجع و علما هیچگاه به دنبال كسب قدرت و منافع شخصی نبودند، خاطرنشان كرد: ایشان هرگاه سخنی گفته و حتی انتقادی هم دارند، به دنبال اصلاح كارها بویژه امور جامعه و مردم بوده و مسوولان كشور باید نسبت به دغدغه های مراجع و تذكرات ایشان توجه داشته باشند.

***‌ايران بايد از جهات مختلف خصوصا اقتصاد قدرتمند باشد

وی با بیان اینكه نظام مقدس جمهوری اسلامی حیات عزتمندانه ای را برای ملت ایران و برای همه مسلمانان به ارمغان آورده است، تصریح كرد: كسانی كه حقیقتا دلسوز نظام اسلامی بوده و دغدغه عزت و استقلال كشور را دارند، باید بدانند ایران اسلامی باید از جهات مختلف به ویژه در عرصه اقتصادی قدرتمند باشد.

***‌انتقاد از گراني‌هاي اخير در كشور

لاریجانی از گرانی اجناس در كشور انتقاد و بر ضرورت رسیدگی هرچه سریع تر به دغدغه های مردم و معضل گرانی تاكید كرد وگفت: اجرای درست قانون درجامعه از تصویب قوانین آن بسیار مهمتر است و مسوولان باید پاسخگوی برخی مشكلات پیش آمده باشند.

وی با اشاره به تصویب موادی در جهت رونق تولید و حمایت از تولیدكنندگان در قانون بودجه، خواستار اجرای درست روش های تعبیه شده در قانون شد و گفت: حمایت از تولید ملی ، داروی بسیاری از دردهای اقتصادی كشور خواهد بود و امیدواریم مسوولان بر انجام این كارها اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

*** توانمندي اقتصادي؛ موثرترين راه براي خنثي كردن تهديدات

رییس مجلس شورای اسلامی توانمندی اقتصادی را موثرترین راه برای خنثی كردن تهدیدات و تحریم های مستكبران و خناس های بین المللی دانست و گفت: دشمنان در عرصه های سیاسی و بین المللی به دنبال ضربه زدن به ایران اسلامی هستند و ما باید فشارهای آنان را به فرصت هایی برای رشد و پیشرفت كشورمان تبدیل كنيم.

/س2


 

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار