نخستین هواپیمای بدون سرنشین ونزوئلا با نام «ارپیا» ARPIA که با کمک متخصصان ایرانی ساخته شده است ، رونمایی شد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از منابع ونزوئلا ؛ این پهباد در مراسمی با حضور هوگوچاوز ، رییس جمهور ونزوئلا در پایگاه هوایی شهر ماراکای در 110 کیلومتری به پرواز درآمد.
رئیس جمهور ونزوئلا در این مراسم با بیان اینکه این هواپیما با کمک جمهوری اسلامی ایران و به منظور تقویت توان دفاعی کشورش ساخته شده است، به تحقیقات دادستانی آمریکا اشاره و تصریح کرد: ونزوئلا درحال ساخت و تولید هواپیمای بدون سرنشین و نیز تقویت توان دفاعی -نظامی خود است و این مساله به دیگران ارتباطی ندارد.

چاوز افزود: اکنون ونزوئلا یک کشور آزاد و مستقل است و برنامه های تقویت توان دفاعی خود را با کمک ایران، روسیه و چین با قوت پیش می برد.
رییس جمهور ونزوئلا درباره هواپیمای بدون سرنشین با بیان اینکه کاربرد این هواپیما صرفا نظامی نیست، گفت: این محصول به گونه ای ساخته شده است که برای ماموریت های غیر نظامی نیزکاربرد دارد.

فرمانده یگان مهندسان ساخت این هواپیما در تشریح ویژگی های این پهباد در حضور هوگوچاوز گفت: مهندسان و تکنسین هایی که این هواپیمای بدون سرنشین را ساخته اند، آموزش های لازم را در ایران گذرانده اند.

این هواپیما دارای 100 کیلومتر برد رادیویی است و می تواند بدون سوختگیری 90 دقیقه تا ارتفاع سه هزار متری پرواز کند. ارپیا همچنین چهار متر عرض و سه متر طول دارد.

ژنرال " خولیو مورالس پریتو "، رییس شرکت صنایع نظامی ونزوئلا هم گفت : این پهباد به عنوان دومین سامانه برتر در آمریکای جنوبی، برای دفاع ملی، عملیات شناسایی و امور دیدبانی جنگلها، جاده ها و خطوط انتقال نفت و گاز ونزوئلا به کار گرفته خواهد شد.
تاکنون ونزوئلا 3 فروند از این هواپیمای بدون سرنشین را تولید کرده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار