هیات اسرائیلی بررسی ماجرای کشتار فعالان صلح در کشتی مرمره آبی با انتشار گزارش خود تلاش کرد تا نخست وزیر رژیم صهیونیستی را از مسئولیت این جنایت هولناک مبری کند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رسانه های ترکیه ؛ به دنبال صدور کیفرخواست دادستانی کل جمهوری ترکیه علیه سران رژیم صهیونیستی درباره جنایت سرکرده های این رژیم در ماجرای کشتی مرمره آبی که منجر به شهادت 9 تن از فعالان صلح ترکیه ای در این کشتی شد، تل آویو برای خنثی سازی این اقدام ترکیه وارد عمل شد.

هیات اسرائیلی بررسی کشتار فعالان صلح ترکیه ای در سال 2010 در کشتی مرمره آبی که تاکنون در مورد این ماجرا سکوت کرده بود ، به دنبال صدور کیفرخواست دادستانی ترکیه اقدام به انتشار گزارش بررسی این پرونده نمود . در این گزارش که تلاش شده سران رژیم صهیونیستی از این جنایت مبری شوند آمده است که نتانیاهو  نخست وزیر رژیم صهیونیستی به دلیل عدم اجرای روند معمولی تصمیم گیری در این ماجرا علیرغم درخواست رئیس ستاد مشترک و وزیر امور استراتژیک اسرائیل اشتباه کرده است.

در گزارش مذکور همچنین با اشاره به جلسات نتانیاهو با وزیران امور خارجه و جنگ این رژیم از وی به دلیل ثبت نکردن مذاکرات انتقاد شده و در ضمن گفته شده که نتانیاهو با عجله تصمیم گرفته است. در بخش های دیگر گزارش نیز به انتقاد از ایهود باراک وزیر جنگ و دیگر سرکرده های این رژیم بسنده شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار