سرپرست معاونت برنامه‌ریزی استانداری اردبیل گفت: مجوز صدور 30 هزار تن گندم به سیلوی سراوان گیلان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل  ارژنگ عزیزی   در بازدید از مراحل خرید تضمینی گندم منطقه مغان افزود: با توجه به محدودیت‌های مکانی برای تخلیه و نگهداری گندم در شهرستان پارس‌‌آباد دو مرکز جداگانه در اصلاندوز و اولتان برای خرید و حمل مستقیم توسط شرکت غله پیش‌بینی شده است.

وی گفت: براساس برآورد مسئولان شهرستانی پیش‌بینی می‌کنیم امسال 200 هزار تن در شهرستان بیله‌سوار و 100 هزار تن در پارس آباد، گندم مازاد بر نیاز کشاورزان داشته باشیم که خوشبختانه پیش از آغاز برداشت، بخش خصوصی از داخل و خارج استان برای خرید در منطقه حضور پیدا کرده است.

عزیزی افزود: با توجه به هماهنگی‌های انجام شده در این دو شهرستان 9 مرکز توسط اتحادیه‌های تعاونی و روستایی و سه مرکز توسط شرکت غله اقدام به خرید تضمینی گندم می‌کنند.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی استانداری اردبیل در ادامه گفت: برابر مصوبه نمایندگان ویژه رئیس جمهور و دستورالعمل خرید تضمینی گندم بهای هر کیلو گندم تحویلی به مراکز خرید با چهار درصد افت مفید و دو درصد افت غیر مفید چهار هزار و 200 ریال است که این مبلغ با توجه به درصد جدول پاکی قابل افزایش و کاهش است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.