دریافت کننده قدرتی تیم ملی والیبال کشورمان در دیدارهای پایانی رقابتهای والیبال انتخابی المپیک از ناحیه پا دچار مصدومیت شد به طوری که در بازی مقابل تیم ژاپن حضور نداشت.

حمزه زرینی در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: سطح این دوره از مسابقات انتخابی المپیک بسیار بالا بود، ما در مقابل تیم ملی چین بنا به اشتباه داوری نتیجه برد را در ست پنجم به دست آوردیم. به طوری که در ست سوم و در پوئن 25بر26 وقتی از حریف پیش بودیم داور به ا شتباه توپ داخل زمین چینیها را خارج اعلام کرد و نتیجه به ست چهارم و در نهایت پنجم کشانده شد.این ادعا را حتی سرمربی این تیم را هم قبول کرد اما چه فایده آنها یک ست را از ما گرفتند.

وی تصریح کرد: ما در دیدار مقابل استرالیا ست اول بسیار عالی کار کردیم اما از ست دوم به بعد تغییر تاکتیک آنها کنترل بازی را از دست ما گرفت و با نتیجه 4بر3 شکست خوردیم. در تحلیل این دیدار باید در نظر بگیریم که استرالیاییها حدود 4ماه پیش از شروع مسابقات انتخابی المپیک در کشورهای مختلف اردوهای تدارکاتی تشکیل داده بودند، آنها یک ماه در ایتالیا تمرین داشتند و انجام بازیهای دوستانه با تیمهای ایتالیایی میزان آمادگیشان را تا حد قابل توجهی ارتقا داده بود. ما مقابل استرالیا چیزی کم نداشتیم ولی شانس نیاوردیم.

دریافت کننده تیم ملی والیبال کشورمان در ادامه  گفت: حق ما بود که به عنوان یک تیم آسیایی به مسابقات المپیک راه یابیم این حرف من را سرمربی تیم ملی صربستان هم در مصاحبه های خود در پایان مسابقات اعلام کرد. آنها هم ایران را شایسته صعود به لندن میدانستند. متاسفانه شانس نیاوردیم و در اج شایستگی به خاطر فقط یک ست المپیک را از دست دادیم.

حمزه زرینی یادآور شد: ما در بازی با صربستان به اشتباهات فردی در زمان زدن سرویس نتیجه را واگذار کردیم، تنها دلیل آن هم این بود که برای گرفتن پوئن از حریف سرویسهای ریسکی زدیم طبق قانون هم در این شرایط میزان اشتباهات و خرابی توپها به ازای هر یک امتیاز مستقیم از سرویس 3 امتیاز منفی در پی دارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بازیکنان جوان توانستند در این دوره از مسابقات برای تیم ملی و در نتیجه گیری تاثیرگذار باشند؟ گفت: از میان ترکیب اصلی تیم ملی فقط فرهاد قائمی جزو بازیکنان جوان محسوب میشد که خوشبختانه توانست در ژاپن عملکرد خوبی را از خود به نمایش بگذارد و در لیست بهترینها قرار گیرد، در پست دریافت هم آرش کمالوند به دلیل مصدمیت از همراهی با تیم محروم شد و خوشبختانه نیروهای جایگزین موفق ظاهر شدند.

وی در واکنش به انتقادهای صورت گرفته در خصوص نتایج تیم ملی در مسابقات انتخابی المپیک اظهار داشت: متاسفانه برخی از افراد هستند، فقط منتظرند که والیبال موفق به کسب نتیجه نشود تا شروع کنند به انتقاد از عملکرد تیم ملی. به نظر من این دسته از افراد اگر تیم ملی به المپیک راه پیدا میکرد، فقط سکوت میکردند و هیچ حرفی نمیزدند. چه بسا که در دوره های قبل شاهد بودیم که چگونه قهرمانی در جام ملتها و نایب قهرمانی در گوانگجو را تنها با استناد به آنکه حریفانمان ضعیف بودند زیر سوال بردند و زحمات تیم، کادر و مسئولان را نادیده گرفتند. این دسته از افراد فقط نیمه خالی لیوان را میبینند و به دیگر افتخارات کاری ندارند.

 البته عده زیادی از کارشناسان خوشبختانه واقع گرا بوده و به طور فنی بایها را تحلیل میکنند، انتقادها و راهنمایی این افراد میتواند والیبال را در رسیدن به رشد و پیشرفت کمک کند.

عضو تیم ملی والیبال کشورمان در خصوص مصدومیتش گفت: بعد از بازی با چین از ناحیه پا مصدوم شدم، در دیدار با استرالیا به دلیل استفاده از برنامه های فیزیوتراپی و قرصهای مسکن توانستم درد شدید ناشی از آسیب دیدگی را تحمل کنم. اگر من در این بازی از نظر جسمانی در شرایط ایده آل بودم به طور قطع آنها را میبردیم و هم اکنون وضعیت به گونه ای دیگر رقم میخورد.

دریافت کننده قدرتی تیم ملی والیبال با اشاره به آنکه والیبال ایران در میان ابرقدرتهای جهان حرفی برای گفتن دارد، تصریح کرد: ما به المپیک نرفتیم و این اتفاق به ظاهر ناخوشایند به منزله پایان والیبال ایران نیست بلکه از الان باید برای المپیک بعدی برنامه ریزی کرد. متاسفانه برخیها بر این باورند که نرفتن به المپیک یعنی پایان والیبال. من در همینجا از این دسته افراد میپرسم اگر ما به المپیک میرفتیم دنیا را به ما میدادند؟ که حال به دلیل عدم صعود آن را از ما بگیرند! پس ورزش و والیبال ادامه دارد.

حمزه زرینی خاطرنشان کرد: همانطور که باید بردها را برای رسیدن به رشد فراموش کرد ما در حال حاضر باخت ها و ناکامی در ژاپن را فراموش کرده ایم و به آینده فکر میکنیم، عدم صعود نباید از ارزشهای بازیکنان تیم ملی بکاهد، تیم ایران با بازی خوب و قدرتمند خود در مقابل تیم ژاپن باعث شد تا سرمربی آنها پس از 10 سال از کار خود استعفا دهد. ما آبرومندانه رقابتهای انتخابی المپیک آغاز کرده و به پایان رساندیم.به گفته ولاسکو : اگر بخواهیم والیبال پیشرفت کند باید قدرتمندانه تلاش کرد./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.