يك استاد دانشگاه در پاسخ به انتقادهای وزير سابق اقتصاد و رئيس اسبق بانك مركزي نسبت به عملكرد اشتباه مسئولان گفت: توضیح دهید که شما در زمان مسئولیتتان چه کردید؟

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران،‌ پس از اظهارات طولاني و بيشتر از وقت تعيين شده در همايش توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني توسط معاون پژوهشي دانشكده اقتصاد دانشگاه تهران در نقد سياست‌هاي اقتصادي دولت كه البته نكات علمي مثبتي در آن وجود داشت، يكي از اساتيد دانشگاه در ميان حاضرين از جاي خود برخاست و به رعايت نكردن وقت توسط سخنران مربوطه اعتراض کرد.  
 
اين  استاد دانشگاه كه نقطه نظارت اقتصادي و علمي خود را با اجازه حضار و مسئولين جلسه، بيان مي‌كرد افزود: ما هزار كيلومتر راه نيامده‌ايم تا در اين همايش، يكسري سخنان تكراري و هميشگي در نقد سياست‌هاي اقتصادي دولت بشنويم و بهتر است مدعوين سخنران در همايش، بخصوص وزير سابق اقتصاد و رئيس اسبق بانك مركزي نسبت به اشتباهات خود در گذشته كه در اوضاع اقتصادي امروز تاثيرگذاشته توضيح دهند.  
 
اشاره وي نسبت به سخنان اكبر كميجاني، طهماست مظاهري و داود دانش جعفري بود كه به ترتيب معاون سابق و رئيس اسبق بانك مركزي و وزير سابق اقتصاد بوده‌اند.  
 
اظهارات اين استاد دانشگاه با تشويق حاضران در همايش نيز روبرو شد و همچنين وي از سخنرانان اين جلسه خواست تا بلافاصله سالن را ترك نكنند و جوابگوي سوالات حضار باشند. البته سخنرانان مذكور، تا آخرين نشست كه با عنوان تخصصي "پول، بانك و توسعه اقتصادي" در همايش توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني برگزار مي شد حضور داشتند و مظاهري و كميجاني نيز ضمن تشكر از استاد مربوطه، پاسخگوي سوالات وي شدند.  
 
مظاهري، رئيس اسبق بانك مركزي درباره اظهارات اين استاد دانشگاه گفت: اي كاش ساير اساتيد و مسئولين اقتصادي كشور نيز اين مقدار جديت و حساسيت براي اصلاح امور را داشتند، من هم قبول دارم كه ما به عنوان مسئولان سابق اقتصادي  اشتباهاتي را داشته‌ايم و حتي برخي گفتند كه تو در زمان رياست بر بانك مركزي زياد حرف مي‌زدي!
 
رئيس اسبق بانك مركزي افزود: اينكه منابع ارزي خود را تبديل به سكه و طلا كنيم و در گاوصندوق بگذاريم و خطاهاي بزرگتري را به خاطر پوشاندن خطاهاي ديگر مرتكب شويم، اصلا روش صحيحي نيست و اين را بايد مسئولان حاضر جواب دهند.  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار