یکی از حافظان قرآن کریم خراسان شمالی گفت: تبيين مصالح و مفاسد جامعه با تاسي از ِآيات و روايات براي مخاطبان يکي از مهمترين وظايف حافظان وفعالان قرآني است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، رمضانعلي ايزانلو که خود از حافظان کل قرآن کريم است گفت: اصولا دليل حفظ قرآن توسط افراد ، احساس مسئوليتي است که آنان در قبال وضعيت جامعه در خود مي بينند.

این حافظ قرآن افزود: از آنجا که خود قرآن با توجه به حديث: «إن القرآن آمر و زاجر، يأمر بالجنه و يزجر عن النار» هم امر کننده است و هم نهي کننده ، لذا حافظ قرآن نيز بايد آمر و ناهي باشد و در جهت تحقق احکام قرآن کريم در جامعه بکوشد و با بدعتها و عقايد خرافي و خلاصه هر چه که با فرهنگ ناب قرآن کريم و اهل بيت عليهم السلام ناسازگار است، مبارزه کند.

وي افزود: يک وظيفه مهم حافظان قرآن، حضور آنان در محافل قرآني و مسابقات در داخل و خارج از کشور است؛ زيرا با حضور آنان مردم به يادگيري قرآن کريم تشويق مي شوند و مسلمانان ديگر کشورها نيز با انقلاب اسلامي و سطح قرائت و حفظ ما آشنا ميشوند و طبعاً بسياري از شبهات دشمنان نيز عملاً پاسخ داده مي شود.

ايزانلو با اشاره به روايت: «الرواية لحديثنا يشدد به قلوب شيعتنا أفضل من ألف عابد»؛ يعني کسي که با روايت کردن احاديث ما، قلبهاي شيعيان ما را محکم کند، از هزار عابد بهتر است ، گفت: حافظ قرآن هم که با حضور خود در محافل داخلي يا خارجي باعث شادي و استواري قلبهاي شيعيان شود، ثواب عظيمي خواهد داشتب/.


 

برچسب ها: قران ، جامعه ، حافظان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.