نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی گفت: حمایت از تولید ملی و سرمایه بومی کشور نیاز اساسی و روز کشورماست که رهبر معظم انقلاب در اول سال آن را ترسیم فرمودند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبريز، بهمنی امروز در جمع کشاورزان و دامداران منطقه سراب با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های منطقه سراب در زمینه کشاورزی و دامپروری اظهارکرد: اراضی کشاورزی بلاتکلیف باید شناسایی شده و در اختیار سرمایه گذاران قرارگیرد.

وی با اشاره به رایزنی های خود با وزیر جهاد کشاورزی و مدیران ارشد کشاورزی ابرازداشت: مسوولان جهاد کشاورزی  نگرش مثبتی  نسبت به موضوع دارند و انتظار می رود که هرچه زودتر در این مورد گام های عملی برداشته شود.

 بهمنی  با تاکید بر ضرورت حمایت از کشاورزان و دامداران یاداورشد: کشاورزان نباید دغدغه  انباشته شدن محصولات خود را داشته باشند. وی دستان پینه بسته کشاورزان را نمونه عینی تلاش انها برای کسب روزی حلال دانست و اظهار امیدواری کرد که مسوولان با برنامه ریزی مناسب خود تلاش انها را ارج نهند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نهم با اشاره به اینکه سیب زمینی عمده محصول کشاو.رزان سرابی را تشکیل می دهد خواستار چاره جویی مسوولان برای جلوگیری از وارد امدن ضرر و زیان به انها شد و افزود: متاسفانه سیب زمینی کاران سراب در فصل برداشت محصول دغدغه بازاریابی و فروش با قیمت مناسب محصول خود را دارند.

وی بر ضرورت سرمایه گذاری در جهت ایجاد صنایع تبدیلی و خرید تضمینی محصولات کشاورزی تاکید کرد. این نماینده مجلس شورای اسلامی حمایت از دامداران را نیز یاداورشد و تصریح کرد: با سرمایه گذاری بنیاد مستضعفان گاوداری بزرگ 10هزارراسی با سرمایه گذاری 240میلیارد ریال و اشتغالزایی 250نفر در سراب ایجاد خواهد شد.

این نماینده مجلس گاو نژاد سرابی را نیز از سرمایه های ارزشمند دامی کشور عنوان کرد و گفت: حفظ این ذخیره ارزشمند ژنتیکی و حمایت از بقای این گاو  نژاد اصیل کوهستان ضروری است.

نماینده سراب در بخش دیگری از سخنان خود بر تلاش و کوشش مضاعف  مدیران  اجرایی تاکید کرد و بیان داشت : با توجه به اینکه در سال حمایت از تولید ملی قرارداریم مدیران باید بیشترین تلاش خود را در مورد رونق بخشیدن به تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی به عمل اورند.

وی اضافه کرد: دستگاه های اجرایی باید هریک به فراخور مسئولیت ها و وظایف سازمانی خود برنامه های مدون و کارشناسی شده ای تهیه کنند ضمن اینکه کارنامه کاری ارگان خود را نیز در دوره های شش ماهه منعکس کنند./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.