دبیر شورای عالی فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه تاثیرات مدرنیته را در کشور می توان در سبک زندگی و جلوه و بروز عرفان های انحرافی جدید مشاهده کرد، گفت: اصلاح این امر نیاز به همدلی همه دستگاه ها دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گرگان؛منصور واعظی، دبیر شورای عالی فرهنگ عمومی کشور عصر روز گذشته در جمع خبرنگاران در بخش دیگری با اشاره به اجرایی نشدن قانون عفاف و حجاب در کشور، گفت: مصوبه شورای فرهنگ عمومی در کشور در خصوص قانون عفاف وحجاب تنها مصوبه ای است که با یک پشتوانه قوی تدوین و تصویب شد و در تدوین آن بخش زیادی از ظرفیت تخصصی کشور به کارگرفته شد.
وی افزود: اجرای این مصوبه نیازمند مواردی بود که متاسفانه لوازمش به طور کامل محقق نشد و شورای فرهنگ عمومی نیز نمی تواند پاسخگوی اجرا نشدن این مصوبه باشد چون دستگاه اجرایی نیست.
واعظی تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی تصویر روشنی از وضعیت پوشش و آرایش در کشور دارد و تغییرات آن و اشکالات عدم اجرای آن را می داند.
وی ادامه داد: موضوع پوشش و آرایش در کشور ما موضوع پیچیده ای است و در واقع تغییر یک رفتار است.
واعظی گفت: انتخاب نوع پوشش متغایر با عرف و شرع در جامعه از نظام آموزشی، رسانه ای و نظام برنامه ریزی کشور نیز متاثر است و حتی ساختارهای برنامه ریزی نیز در این امر تاثیر می گذارد.
وی اصلاح این رفتار و نوع پوشش را نیاز به عزم جدی مسئولان دانست و افزود: کشور و فرهنگ ما گرفتار طوفان مدرنیته است و این طوفان آثار خود را در بخش های مختلف از جمله پوشش و آرایش گذاشته است.
دبیر شورای عالی فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه تاثیرات مدرنیته را در کشور می توان در سبک زندگی و جلوه و بروز عرفان های انحرافی جدید مشاهده کرد، گفت: اصلاح این امر نیاز به همدلی همه دستگاه ها دارد و این مسئله تنها وظیفه آموزش و رورش و نیروی انتظامی نیست بلکه نظام قانونگذاری کشور، قوه قضائیه و رسانه ها و دستگاه های حکومتی و دولتی باید همه با هم در حل این موضوع همکاری کنند.
وی اولویت های شورای فرهنگ عمومی کشور را با توجه به نامگذاری کشور به سال حمایت از تولید ملی تشریح کرد وگفت: مهمترین این شورا در این خصوص تبلیغات محیطی است که اجازه ندهیم کالاهای بیگانه تبلیغ محیطی شود و در صورتی که کالای بیگانه مشابه داخلی نداشته باشد باید تبلیغات آن محدود شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.