دبير كميسيون حقوقي شوراي عالي استان‌ها گفت: از بزرگ‌ترين چالش‌هاي موجود بر سر راه شوراهاي شهري و روستايي، نبود حمايت‌هاي لازم از سوي دولت است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، محمد مومجي‌نيا روز گذشته در حاشيه برگزاري كميسيون‌هاي تخصصي پنجاه و هفتمين اجلاس شوراي عالي استان‌ها در مشهد، با ابراز تاسف از اين موضوع كه برخي افراد نمي‌خواهند شوراها به جايگاه خود برسند، خاطر‌نشان كرد: شوراها در صورت داشتن پشتوانه‌هاي لازم، مي‌توانند كارهاي بسيار مناسبي را در امر مديريت شهري انجام دهند.

خلأهاي قانوني پيش پاي شوراها برطرف شود

رئيس كميسيون فرهنگي شوراي عالي استان‌ها نيز در حاشيه برگزاري اين كميسيون در مشهد گفت: با برطرف شدن خلأهاي قانوني پيش پاي شوراها، بسياري از مشكلات ديگر در عرصه مديريت شهري و روستايي نيز برطرف مي‌شود.

نرگس كمالي با اشاره به عمر 12‌ساله شوراي عالي استان‌ها اعلام كرد: با اين حال هنوز شوراهاي اسلامي شهرها و روستا‌ها از خلأهاي قانوني در اين زمينه رنج مي‌برند. رئيس كميسيون فرهنگي شوراي عالي استان‌ها با بيان اينكه دور اول و دوم شوراهاي اسلامي شهر و روستا به عنوان دوران كودكي و نوجواني اين مكان‌هاي تصميم گيري مطرح بود، اضافه كرد: در دوره سوم نيز شوراها جايگاه واقعي خود را پيدا كردند و تاثيرات بسزايي از خود بر جاي گذاشتند.

شوراها در كشور هنوز نو پا هستند

در ادامه دبير كميسيون نظارت شوراي عالي استان‌ها نيز گفت: در حال حاضر شوراها در كشور هنوز نو پا هستند.

منصوري افزود: شوراهاي اسلامي شهرها و روستاها در طول سه دوره فعاليت خود‌، تجارب ارزنده‌اي را در بخش‌هاي مختلف مديريت شهري كسب كرده‌اند.

وي با بيان اينكه با گذشت زمان‌، تجربيات در اين زمينه نيز بيشتر مي‌شود، ابراز داشت: شوراهاي اسلامي شهرها در امور كشور به سه قوه ديگر كمك مي‌كنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.