پس از کشمکش‌های طولانی اعضای صد نفره مجمع موسسان قانون اساس مصر اعلام شد و قرار است هفته آینده نخستین نشست خود را برگزار کند.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از فرانس24، سعد الکتاتنی رئیس پارلمان مصر شب گذشته در یک کنفرانس خبری پس از پایان شمارش آراء اسامی اعضای مجمع موسسان قانون اساسی را اعلام کرد که قرار است نخستین نشست خود را هفته آینده برگزار کند.

از بارزترین افرادی که به عنوان عضو این مجمع انتخابات شدند عمرو موسی و محمد سلیم العوا دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری در دوره گذشته هستند.

ایمن نوررئیس حزب الغد که در سال 2005 برای ریاست جمهوری نامزد شده بود، فاروق جویده نویسنده، قاضی حسام الغریانی، سرلشگرممدوح شاهین عضو شورای عالی نیروهای مسلح، عصام العریان و محمد البلتاجی از رهبران حزب آزادی و عدالت وابسته به جماعت اخوان‌المسلمون از اعضای منتخب این مجمع هستند.

در این مجمع 8 نفر از احزاب سیاسی به اضافه علمای حقوق، شخصیت‌های عمومی و نمایندگانی از سندیکاهای شغلی، الازهر و کلیسا حضور دارند و این افراد از سوی نمایندگان دو مجلس الشعب و شورا انتخاب شده‌اند و علاوه بر صد عضو این مجمع پنجاه نفر نیز به عنوان عضو ذخیره در مجمع انتخاب شده‌اند.

الکتاتنی در این باره اظهار داشت: صد نفر بنا به توافق گروه‌های سیاسی و متفکرین مصر برای این مجمع انتخاب شدند؛ ما نمی‌خواهیم اختلاف نظر وجود داشته باشد مجمع تشکیل شد و هر کس ایده‌ای دارد می‌تواند برای مجمع موسسان قانون اساسی ارائه کند.

تشکیل این مجمع با جنجال‌های وسیعی مواجه بود و روز گذشته 60 نمایند از جلسه مشترک مجلس الشعب و شورا خارج شدند و احزاب لیبرال و چپ‌گرا مدعی بودند که احزاب اسلام‌گرا اعم از حزب آزادی و عدالت و حزب النور در تلاش هستند تا اکثریت را در این مجمع حفظ کرده و تصمیمات خود را غالب کنند.
برچسب ها: موسسان ، مصر ، قانون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار