رئیس جمهور پیشین صربها در دوران جنگ بالکان در دادگاه لاهه اتهام دست داشتن در نسل‌کشی شهر سربرنیتسا در دوران جنگ بالکان را رد کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رويترز ، رادوان کاراجیچ رئیس جمهور و رهبر صربها در دوران جنگ بالکان ضمن انکار اتهام‌ گناهکار بودن در نسل‌کشی سربرنیتسا گفت که شواهدی در زمینه گناهکار بودن وی وجود ندارد.

بر اساس این گزارش،کاراجیچ که به اتهام اقدام به جنایت جنگی در دوران جنگ بالکان در دادگاه جنایات جنگی سازمان ملل متحد محاکمه می شود  همچنین از قاضی دادگاه خواست که پرونده وی را مختومه اعلام کند.

وی گفت: هیچ مدرکی در این زمینه وجود ندارد و تمامی شکواییه بر این مبنا قرار دارد که ما صربها تلاش کردیم که مسلمانان بوسنی و کروات‌ها را از منطقه‌ای که در ان به صورت قانونی زندگی می‌کردند، برانیم. حال انکه چگونه یک رئیس جمهور که کارهای زیادی برای انجام دادن دارد، از چنین واقعه‌ای مطلع بوده است؟

در جریان نسل‌کشی سربرنیتسا حدود 8 هزار نفر از ساکنین بوسنیایی مسلمان در بوسنی و هرزگوین امروزی توسط ارتش صربستان کشته شدند. این کشتار، بعد از جنگ جهانی دوم، بزرگ‌ترین نسل‌کشی در اروپا به‌شمار می‌آید.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار