مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: زارعان استان دلیل اصلی محدودیت کشت چغندرقند در آذربایجان شرقی را عدم وجود کارخانه قند بازگو می کنند.

 سلیمانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: در حال حاضر زارعان استان با عقد قرارداد با کارخانه های قند و تحویل تولید به آنها در مشغول به کشت هستند.

وی با اشاره به سطح زیر کشت فعلی این محصول در آذربایجان شرقی، تصریح کرد:  400 هکتار در پایاب سد ستارخان واقع شده در شهرستان اهر به صورت مکانیزه به کشت چغندرقند اختصاص یافته است.

 سلیمانی با معرفی شهرستان های توانا و تولیدکننده چغندرقند در استان، ادامه داد: این محصول در شهرستان هایی نظیر مرند، شبستر و ملکان نیز در 80 هکتار از اراضی تولید می شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی افزایش سطح زیرکشت چغندرقند را منوط به راه اندازی کارخانه قند در استان دانست و یادآور شد: در صورت احداث کارخانه قند، دشت تبریز را با مساحت 20 هزار هکتار برای کشت چغندرقند در نظر گرفته ایم.

وی اظهار داشت: سعی بر آن داریم تا کشت چغندرقند در مناطق با محدودیت آب متمرکز نشود.

سلیمانی از برنامه ریزی برای افزایش توان تولید چغندرقند خبرداد و تاکید کرد: برنامه ریزی از جانب کارشناسان سازمان با در نظر گرفتن افزایش توان تولید چغندرقند، کارآفرینی و اشتغال صورت گرفته است./س
برچسب ها: محدودیت ، کشت ، چغندر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.