رئیس اداره حفاظت محیط زیست قوچان از شناسایی و اعلام پراکنش 9 گونه جانوری در مناطق حفاظت شده شهرستان قوچان خبر داد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  از قوچان، رحمان حسین‌زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در بخش شناسایی و اعلام پراکنش گونه‌های جدید جانوری گونه‌های نادری از پرندگان همچون گاوچرانک، جغدانبار، قو، فلامینگو، سینه سرخ، غاز پیشانی سفید، صعوه کوهی و پستاندارانی همچون راسو و گربه پالاس در منطقه شناسایی و بصورت مستند پراکنش آنها در مناطق شهرستان اعلام شد.

وی افزود: با وجود تمام کمبودها نیروهای یگان حفاظت این اداره در سال جاری علاوه بر موارد متعدد پیشگیری از تخلفات شکار، صید و تخریب محیط زیست، 17 نفر از متخلفان را دستگیر و با تشکیل پرونده به مقامات قضایی معرفی کردند.

حسین‌زاده گفت: شهرستان قوچان علاوه بر 100هزار هکتار زیستگاه آزاد شهرستان، دارای دو منطقه حفاظت شده دربادام و قرچقه به وسعت 67 هزار هکتار در بخش باجگیران است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست قوچان اظهار داشت: به دلیل فاصله 80 کیلومتری مناطق حفاظت شده دربادام و قرچقه از مرکز شهرستان و کوهستانی و صعب العبور بودن نیاز به نیرو و امکانات و تجهیزات حفاظتی بیشتری برای حفاظت از تنوع زیستی این مناطق وجود دارد در حالیکه موجودی شهرستان از حداقل مورد نیاز هم کمتر است./ج1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.