رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی نیشابور گفت: ضریب برخورداری روستائیان این شهرستان از آب شرب به بالای 82 درصد رسیده است که از میانگین استان جلوتر است.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،  از نیشابور، محمد سهرابی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این راستا آب‌رسانی به 327 روستای زیر پوشش با بیش از 49 هزار و 813 مشترک با استفاده از منابع عمدتا زیرزمینی توسط آب و فاضلاب روستایی نیشابور انجام گرفت.

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی نیشابور افزود: حدود 68 کیلومتر خط انتقال و بیش از 910 کیلومتر شبکه توزیع اصلی و فرعی در قالب 59 مجتمع آب‌رسانی و 32 تک روستایی انجام گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در سال 90 برای اجرای 22 پروژه از اعتبارات استانی، ملی، خشکسالی، حوادث غیرمترقبه و امور زیربنایی 41 میلیارد و 430 میلیون ریال اعتبار اختصاص یافته است.

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی نیشابور انجام 10 مورد حصارکشی تاسیسات به طول یک هزار و 110 متر و احداث ساختمان تاسیسات به متراژ 80 مترمربع را از دیگر اقدامات این اداره عنوان کرد.

سهرابی گفت: 2 هزار و 380 متر مکعب مخزن ذخیره آب، 100 کیلومتر لوله‌گذاری خط انتقال و شبکه توزیع، بیش از 3 هزار و 223 متر برق‌رسانی به چاه‌ها و تاسیس آب شرب در سال گذشته انجام گرفته است.

وی ظرفیت تقریبی این منابع زیرزمینی را 911 لیتر در ثانیه دانست و اظهار داشت: 96 حلقه چاه عمیق، هفت حلقه چاه دستی، 11 دهنه چشمه، پنج دهنه قنات در حوزه آب و فاضلاب روستایی شهرستان نیشابور موجود است.

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی نیشابور گفت: 175 مخزن ذخیره آب با مجموع ظرفیت 23 هزار و 265 مترمکعب و 31 ایستگاه پمپاژ با ظرفیت 287 لیتر در ثانیه در نیشابور فعال است.

وی اضافه کرد: در سال گذشته با اعتبار فوق نگهداری و آب‌رسانی شیار در سطح کلید روستاهای زیر پوشش انجام گرفته و 6 حلقه چاه عمیق نیز حفر و تجهیز شده است./ج1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.