این هفته سرویس علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، سری هشتم پاسخ به سوالات کاربران کنکور را از زبان سازمان سنجش پاسخ می دهد.

به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي باشگاه خبرنگاران، كنكوري ها با مطالعه اين مطالب مي توانند به بسياري از سوالات خود دسترسي داشته باشند:
1- سوال: محمد
تعداد سوالات امسال زیست و شیمی در کنکور تجربی امسال چند تا است؟

جواب از دکتر توکلی: در آزمون عمومی 100 سوال داریم که برای همه گروه ها است و مدت پاسخگویی نیز یکسان است و از هر درسی 25 سوال دارد که در 75 دقیقه پاسخ می دهند در دفترچه اختصاصی سوالات زیست شناسی 50 سوال و شیمی 35 سوال است.

2- سوال : از طرف بچه های هنر

از آقای دکتر بپرسید ما بچه های هنر که رشته اصلیمون است باید چه کار کنیم که بچه های نظری که شرکت می کنند عمومی را خوب می زنند و بهترین دانشگاه ها قبول می شوند اما بچه های هنر یا  قبول نمی شوند یا پیام نور می روند؟
جواب از دکتر توکلی: بچه های هنر باید عمومی را تقویت کنند و با توجه به اینکه سوالات اختصاصی مربوط به رشته اصلی آنها است بنابریان شانس قبولی بیشتری دارند.

3- سوال: امیر محمد

با سلام می خواستم بپرسم دوباره فرصتی برای تغییر اولویت دانشگاه ها است؟

جواب از دکتر توکلی: هنوز در کنور سراسری انتخاب رشته و اولویت مشخص نشده که پس از برگزاری آزمون و کارنامه مشخص می شود.

4 – سوال: امین

با سلام اگر امسال در کنکور قبول نشدم در سال 92 میزان تاثیر درس های نهایی پیش دانشگاهی چند درصد خواهد بود؟ و آیا ممکن است تاثیر داشته باشد؟

جواب از دکتر توکلی: این بر عهده تصمیم کار گروهی است که درباره تغییرات اظهار نظر کنند الان برای سال 91 معلوم شده که 25 درصد تاثیر مثبت دارد.

5- سوال: احمد رضا نظری
آیا آوردن ماشین حساب مجاز است؟

جواب از دکتر توکلی: خیر ممنوع است، هر گونه کیف دستی، کتاب، جزوه ماشین حساب ، پیجر تلفن همراه، کرنومتر و یادداشت ممنوع است. /عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۱:۲۷ ۳۱ فروردين ۱۳۹۳
سلام.من دارای دیپلم فنی حرفه ای و فوق دیپلم معماری فنی حرفه ای هستم.مدرک پیش دانشگاهی ندارم ایا میتوانم در کنکور پزشکی بین الملل شرکت کنم
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا
۲۳:۵۱ ۱۰ مهر ۱۳۹۴
فک نکنم بشه !
Iran (Islamic Republic of)
سيدرضا
۱۵:۵۱ ۲۶ بهمن ۱۳۹۱
سلام.امسال پشت كنكور موندم براي تجربي. ديپلم و مدرك پيش رو رياضي گرفتم.سال91 رتبم تو رياضي 6000 شد(البته حالا ميبينم ميتونست زير 2000 باشه). آزمون هاي قلم  ترازم حدود5500 هستش. از طرفي براي دندان تبريز تلاش ميكنم. نميدونم با اين وضع ميشه قبول شد يا نه؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۳۷ ۱۷ آذر ۱۳۹۱
باسلام.من داشجوي روزانه مهندسي منابع طبيعي ورودي بهمن90 هستم ايا ميتوانم در كنكور سراسري92شركت كنم وپزشكي بخونم؟اگر بتونم بايد قبل ازثبت نام انصراف بدم يا بعد از ثبت نام هم ميتونم؟ممنون
آخرین اخبار