"جورج اسبورن " وزیر دارایی انگلیس تاکید کرد ، یونان راهی جز ترک منطقه یورو و خروج از اتحادیه پولی مشترک اروپا نخواهد داشت.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري رويترز ؛ جورج اسبورن تصریح کرد : اروپا باید برای متقاعد کردن آلمان در زمینه اعطای کمکهای مالی بیشتر و نجات یورو ، با خروج یونان از منطقه یورو موافقت کند .

آلمان بزرگترین اقتصاد منطقه یورو بیشترین سهم را در اعطای کمکهای مالی برای نجات اتحادیه پولی مشترک اروپا بر عهده دارد . آلمان می تواند بیشترین نقش را در حل و فصل بحران مالی و بدهی منطقه یورو ایفا کند و این مساله شاید مستلزم خروج یونان از منطقه یورو باشد .

بر اساس این گزارش ، وزیر دارایی انگلیس افزود من در نهایت هنوز نمی دانم آیا لازم است یونان از منطقه یورو خارج شود تا اتحادیه پولی یورو بتواند به حیات خود ادامه دهد . من واقعا نمی دانم آلمان می خواهد یونان از منطقه یورو خارج شود تا دولت برلین با انتشار اوراق قرضه مشترک یورو و تشکیل اتحادیه بانکی اروپا موافقت کند .

این در حالیست که هرمن ون رومپوی رییس شورای اروپا نیز تاکید کرد اتحادیه اروپا به شرطی حاضر است برای باقی ماندن یونان در منطقه یورو تلاش کند که این کشور به تعهدات خود برای اجرای سیاستهای ریاضتی پایبند باشد . به اعتقاد کارشناسان اقتصادی خروج یونان از سیستم یورو و بازگشت به سیستم دراخما موجب رشد فزاینده نرخ تورم در این کشور خواهد شد . خروج یونان از منطقه یورو بیش از 350 میلیارد یورو هزینه مستقیم برای اقتصاد اروپا در پی خواهد داشت .

انتخابات 17 ژوئن آخرین فرصت مردم این کشور برای تصمیم گیری در خصوص باقی ماندن یا خروج از منطقه یورو است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار